Daimler представи електрически камиони в САЩ
550 киловатчаса електроенергия съдържа батерията на влекачите от тежкотоварната серия Freightliner eCascadia, която Daimler представи в САЩ. Този ресурс може да осигури пробег от 3 до 4 хиляди километра с едно зареждане на лек автомобил, но батерията е прекалено голяма и прекалено тежка. Тя е предназначена за големи транспортни средства с капацитет над 15 тона, каквито са влекачите Freightliner eCascadia. Типично по американски те са с дълга предница и мощен двигател, в случая електрически със 730 коня.
Моделите на Daimler са директен конкурент на представения по-рано през годината камион Tesla Hemi, който теоретично разполага с батерия с ресурс от 1 мегават и пробег 800 км. Германските транспортери изминават двойно по-малко километри – около 400, но на станция за бързо зареждане пълнят батерията на 80% за час и половина. Немските инженери твърдят, че техните данни отразяват реалните възможности, докато колегите им от Tesla стигат до границите на фантазиите с 800-километровия пробег. Теоретично батерия с капацитет 1 мегават при сегашните технологии би тежала 5,8 тона.