Бизнесът и професионалните гимназии се обединяват за преодоляване на кадровата криза

Разбиха две нелегални фабрики за производство на цигари в Словения и Будапеща (СНИМКИ)

Калоян Паргов: Кметът Фандъкова да започва изпълнението на обещанията веднага, няма нужда от 100 дни Групата на "БСП за България" ще бъде единствената опозиция, както беше и в миналия мандат, заяви лидерът на столичните социалисти

Съветник на Владимир Путин изпрати съболезнования за кончината на Павел Васев

28-годишен мъж е загинал при катастрофата на пътя Силистра – Добрич

Цистерна със сода се обърна на „Хемус“ (СНИМКИ)

Шести историк заслужи наградата „Проф. Рашо Рашев“

Каракачанов: Отбранителните способности на Въоръжените сили трябва да се изграждат в синхрон

Съдят строител, измамил варненка с над 45 000 лв.

Мъж от Ахелой млати инспектор, задето му убиват прасетата

Разбиха група за разпространение на наркотици в София

Административният съд в Търново прекрати дело за избор на кмет на Ореш

Волейболът по пътя на футбола

„Еврохолд“ ще защитава сделката с ЧЕЗ в съда

Германските власти са предотвратили терористичен атентат, подготвян от „Ислямска държава“

Търсят терени за ново производство

Автомобилният сектор има нарастващо значение за икономиката на страната и конкретно за имотния пазар, като осигурява около 4% от БВП на страната, пише в свой анализ Иглика Йорданова, изпълнителен директор на Colliers International в България. Автомобилните компании в страната, произвеждащи компоненти за водещи международни автомобилни марки, са 130 и в тях работят над 37 хил. души, сочи последното проучване на Colliers International, Аутомотив клъстер България и PwC, проведено през миналата година. Развитието на сектора води до нарастване на сделките с индустриални площи, върху които се изграждат новите производствени мощности на предприятията. Българските компании, които правят части за автомобили, са предимно доставчици от първо, второ и трето ниво, които обслужват и други индустрии.

Произвежданите в България компоненти са предназначени за водещи марки като Tesla, Audi, Mercedes-Benz, BMW, Mini Cooper, Porsche, Bentley, Lamborghini, Ford, Nissan, Seat, Alfa Romeo, Volkswagen, Volvo, Renault, Mitsubishi, Skoda, Fiat. 90% от сензорите за отваряне на въздушните възглавници в европейските автомобили например са произведени в България.

Безспорните предимства на страната, установени от изследването, включват стратегическото географско положение, членството в ЕС, данъчните стимули, ниските данъци и оперативни разходи, валутния борд, разнообразието от образователни институции. Всичко това, наред с едни от най-ниските корпоративни данъци в ЕС от 10%, което е доста под равнището от 16% в Румъния, 19% в Полша и 21% в Словакия, превръщат България в предпочитана локация за автомобилната индустрия.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.