На 25 юни 2019 да почерпят

Голф комплексът до Елин Пелин има нов собственик Имотът е продаден на българска компания, собственост на бизнесмена Мирослав Печев

Над 3000 софиянци дават жилищата си на туристи Броят на обектите, предлагани чрез Airbnb, расте с 80% годишно

Два изтребителя „Юрофайтър“ се сблъскаха в Германия, един пилот е загинал

Холандия без мобилни и стационарни телефони заради авария

Буря отнесе покрива на кооперация в Пловдив

Наредба ще доведе до хаос в туризма Нормативният акт не прави разлика между продажба и плащане в сектора на услугите

Двоен стандарт при 30% от храните в ЕС Кока - колата с глюкоза и повече калории у нас

Аварийно-спасителни екипи в Пловдив са реагирали над 40 сигнала заради дъждовете В София пожарникари са отработили 42 сигнала

Ханде Ерчел ще става леля

Тръмп обяви строги санкции срещу Иран, засягат и върховния лидер аятолах Али Хаменей

Ролс Ройс губи клиенти сред родните милионери Броят на Поршетата в страната нарасна с 10% само за година

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 25 юни 2019

Вдигат пенсиите на 2,13 млн. българи Увеличението ще е с 5,7%, най-високата става 1200 лева

Еленко Божков: Блокът на „ТЕЦ Марица – изток 2“ няма да може да работи на въглища дълго време след пожара

Убиецът на ферарита излиза на лов

Година след триумфалното завръщане в Льо Ман с победа в клас GTE Pro на най-тежкото автомобилно състезание за издръжливост, Ford GT захапва асфалта и по масовите пътища. Най-бързият, най-мощният и най-скъпият модел на американската компания е уникална машина, която ще се среща изключително рядко. Ще се произвеждат само по 250 екземпляра на година, като доставките започват това лято.

Първоначалните планове за 500 коли бяха увеличени двойно заради огромния интерес. Но и 1000 автомобила няма да стигнат, защото към момента са регистрирани повече от 6500 кандидат купувачи, макар че цената гравитира около 500 000 евро. Интересно е как ще бъдат подбрани бъдещите собственици. С предимство на опашката се ползват колекционери и стари клиенти на Ford, известни личности, собственици на предишни GT модели и търговци отличници. Производителят има и едно много изискване – клиентите да карат активно автомобила, а не да го пазят като скъпоценност в гаража.

С изключителните си скоростни качества и ефектния външен вид Ford GT може да извади мъртвец от гроба и да го накара да седне зад волана. Моделът е конструиран като състезателна кола по образец на култовия Ford GT 40, който печели четири пъти поред в Льо Ман точно преди 50 години. Идеята за този автомобил идва от Хенри Форд – внук и наследник на легендарния основател на компанията със същото име. Той насърчава инженерите да създадат кола, която да бие Ferrari в дългите пистови дистанции.

Новият Ford GT също е убиец на ферарита. Автомобилът от Льо Ман е хомологиран за масовите пътища, но остава безкомпромисен състезателен модел с карбонов монокок и вграден ролбар. Зад двете седалки в купето ръмжи свръхмодерен мотор V6 с обем 3,5 л, който се захранва с два турбокомпресора и генерира чудовищна мощност от 656 конски сили и въртящ момент 746 Nm. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 2,8 секунди, а максималната скорост е 347 км/ч. От тези данни личи, че Ford GT ще бъде не само по-рядко срещан, но и по-бърз и по-мощен автомобил от повечето модели на Ferrari. А на пътя ще вдига до космоса адреналина на пилота и пътника до него.

Освен с дяволски дизайн, Ford GT се откроява със страхотна аеродинамика – коефициентът на челно съпротивление CW е само 0,33. Хидравличното окачване настройва височината в зависимост от скоростта. В най-екстремния от петте режима на шофиране просветът намалява до 7 см, а най-високата точка на каросерията се намира на 1,06 м над асфалта. Активният заден спойлер служи като въздушна спирачка в допълнение към мощните керамични спирачни апарати зад 20-инчовите джанти, обути в гуми с широчина 325 мм. Силовото предаване е към задните колела през 7-степенна трансмисия с двоен съединител. Предавките могат да се сменят ръчно от волана, който е истински команден пулт със 17 превключвателя. За по-ниските водачи педалите се регулират, но по отношение на теглото компромиси няма. Пилотът и пътникът не трябва да тежат общо над 150 кг. Купувачите на Ford GT трябва да имат дебели портфейли и стройни тела.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Външният вид ми напомня ми за Lamborghini

  2. Няма да свалям 10 кила заради една кола. Ще избера Ферари! Там няма ограничение.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.