Убиецът на ферарита излиза на лов

Година след триумфалното завръщане в Льо Ман с победа в клас GTE Pro на най-тежкото автомобилно състезание за издръжливост, Ford GT захапва асфалта и по масовите пътища. Най-бързият, най-мощният и най-скъпият модел на американската компания е уникална машина, която ще се среща изключително рядко. Ще се произвеждат само по 250 екземпляра на година, като доставките започват това лято.

Първоначалните планове за 500 коли бяха увеличени двойно заради огромния интерес. Но и 1000 автомобила няма да стигнат, защото към момента са регистрирани повече от 6500 кандидат купувачи, макар че цената гравитира около 500 000 евро. Интересно е как ще бъдат подбрани бъдещите собственици. С предимство на опашката се ползват колекционери и стари клиенти на Ford, известни личности, собственици на предишни GT модели и търговци отличници. Производителят има и едно много изискване – клиентите да карат активно автомобила, а не да го пазят като скъпоценност в гаража.

С изключителните си скоростни качества и ефектния външен вид Ford GT може да извади мъртвец от гроба и да го накара да седне зад волана. Моделът е конструиран като състезателна кола по образец на култовия Ford GT 40, който печели четири пъти поред в Льо Ман точно преди 50 години. Идеята за този автомобил идва от Хенри Форд – внук и наследник на легендарния основател на компанията със същото име. Той насърчава инженерите да създадат кола, която да бие Ferrari в дългите пистови дистанции.

Новият Ford GT също е убиец на ферарита. Автомобилът от Льо Ман е хомологиран за масовите пътища, но остава безкомпромисен състезателен модел с карбонов монокок и вграден ролбар. Зад двете седалки в купето ръмжи свръхмодерен мотор V6 с обем 3,5 л, който се захранва с два турбокомпресора и генерира чудовищна мощност от 656 конски сили и въртящ момент 746 Nm. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 2,8 секунди, а максималната скорост е 347 км/ч. От тези данни личи, че Ford GT ще бъде не само по-рядко срещан, но и по-бърз и по-мощен автомобил от повечето модели на Ferrari. А на пътя ще вдига до космоса адреналина на пилота и пътника до него.

Освен с дяволски дизайн, Ford GT се откроява със страхотна аеродинамика – коефициентът на челно съпротивление CW е само 0,33. Хидравличното окачване настройва височината в зависимост от скоростта. В най-екстремния от петте режима на шофиране просветът намалява до 7 см, а най-високата точка на каросерията се намира на 1,06 м над асфалта. Активният заден спойлер служи като въздушна спирачка в допълнение към мощните керамични спирачни апарати зад 20-инчовите джанти, обути в гуми с широчина 325 мм. Силовото предаване е към задните колела през 7-степенна трансмисия с двоен съединител. Предавките могат да се сменят ръчно от волана, който е истински команден пулт със 17 превключвателя. За по-ниските водачи педалите се регулират, но по отношение на теглото компромиси няма. Пилотът и пътникът не трябва да тежат общо над 150 кг. Купувачите на Ford GT трябва да имат дебели портфейли и стройни тела.

Коментари

Задължително поле