Продължава издирването на момчето, което изчезна в Дунав

На 20 юни 2019 да почерпят

Луис Енрике напусна националния отбор на Испания

САЩ въведоха санкции срещу руска финансова компания

Земетресение от 6,5 по Рихтер в Западна Папуа в Индонезия

Военни и индустриални обекти с американско присъствие са били атакувани в Ирак

„Американ Еърлайнс“ закупува 50 от най-новите модели пътнически самолет на „Еърбъс“

Борис Джонсън е начело и след третия кръг на изборите за приемник на Тереза Мей

Партиите излизат на пазара, НС няма идеи за контрол на покупките ДПС предложи дарения без лимит, ГЕРБ - безплатни партийни клубове

Два български ТИР-а катастрофираха в Румъния, шофьор е загинал Причина за инцидента е спукана гума на единия от камионите, съобщават от МВнР

Бой между деца в София прати 11-годишен в „Пирогов“

12 000 лева глоба за шум на открито (обзор) МВР поема контрола върху нарушителите на закона

Болниците стопили дълговете си с 30 млн. лв.

19-годишна българка е арестувана в Гърция за разпространение на детска порнография

Данъци и осигуровки за обезщетение след уволнение

Фейсбук е деактивирал 2,19 милиарда фалшиви акаунта от началото на годината

Социалната мрежа Фейсбук e деактивирала 2,19 милиарда фалшиви акаунта в периода от януари до май тази година. Това съобщава доклада на ЕС за въвеждането на мерки по Плана за действие срещу дезинформацията, позовавайки се на данни от самата платформа, пише bTV.

Другите социални медии също са представили доклади за действията, които се предприели съгласно доброволния саморегулаторен Кодекс за поведение във връзка с дезинформацията, приет от тях в края на 2018 г.

Гугъл са отстранили повече от 3,39 милиона канала в Ю Тюб за нарушаване на тяхната антиспам политика и 8 600 за кражба на самоличност. Туитър е премахнал около 77 милиона акаунта, идентифицирани като фалшиви или използващи други манипулативни техники.

Докладът отбелязва, че Системата за бързо сигнализиране на дезинформация между държавите членки, която бе създадена в навечерието на евроизборите, не е засекла доказателство за голяма трансгранична кампания за разпространяване на невярна информация.

За сметка на това, обаче, има множество сигнали за случаи на продължаваща и активна дезинформация от руски източници, целящи да окажат влияние както на избирателната активност, така и на предпочитанията на избирателите.

Тактиките за дезинформиране се променят изключително бързо след мерките, които взимат държавите членки на ЕС и платформите, отбелязва докладът. Сега вече се организират по-малки кампании за разпространение на невярна информация на локално ниво, които е трудно да бъдат засечени.

Като примери за кампании на тролове се дава разпространяването на информация, че правителствената криза в Австрия с вицеканцлера Щрахе е била предизвикана от испанските и германските тайни служби. Пожарът в „Нотр Дам” пък е описван като илюстрация и знамение за падението на християнските ценности в ЕС.

„Все още е рано да се правят заключения за степента и въздействието на дезинформацията по време на европейските избори”, смята българският комисат Мария Габриел, но посочва, че „мерките на ЕС — с помощта на множество журналисти, проверители на факти, платформи… спомогнаха за възпрепятстване на атаките и изобличаване на опитите за намеса в нашите демократични процеси”.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.