На 26 май 2019 да почерпят

Вениамин, Симона, Тодор и Ивана отпаднаха след първия концерт на живо в „Гласът на България“

Тино от „Гласът на България“ вкара чалга хит във филм на Тарантино

Лекуват в „Пирогов“ момче, поразено от токов удар в Северна Македония

Клуб на БГ професионалисти превзема Вашингтон Организацията помага на сънародниците ни да се реализират по-добре в Америка

Битката на финалистите в „Гласът на България“ започна

Британски алпинист загина на слизане от Еверест

Амелия Личева – във фокуса на Българския П.Е.Н.-център

Текстописецът и продуцент Крис Янг пред “Труд”: Дара е енергийно торнадо

51-годишен мъж, изпаднал в мозъчна смърт, стана донор на черен дроб Мъжът е приет във Великотърновската болница с тежка травма

Запорираха сметки и имоти на кмета на Септември Марин Рачев и съпругата му

Откриха ДНК следи от заподозрения за експлозията в Лион

Без тениска на бала, моля! Благотворителността ви да е по мярка…

Българка в Лион: В момента, в който е избухнала бомбата, чухме силните писъци

Международен трибунал на ООН постанови Русия незабавно да освободи арестуваните украински моряци

Хищникът 2018

Изминаха 31 години от раждането на една филмова класика. Безкрайно мускулестият Арнолд Шварценегер срещу чудовището от Космоса в „Хищникът”. Година по-рано „Америкън Мотърс Корпорейшън” създаде неговата автомобилна версия – Jeep Wrangler.

И ако днес бате Арни вече е застарял, то четвъртото поколение на най-проходимия SUV в историята идва с още по-голям блясък. Представете си Шварценегер от 1987 г. в днешния Wrangler! В амазонската джунгла – истински екшън!

Jeep изпълни очакванията автомобилният „хищник“ от 2018-а да е абсолютен господар на офроуда. И ако преди 32 години първият Wrangler изпълнява американската мечта за проходимост при всевъзможни условия, то новият Wrangler е добре подготвен и за приключения в града върху гладък асфалт.

Моделът се предлага на българския пазар в два варианта – Sahara и Rubicon в конфигурации с две или четири врати. Версията Sahara подхожда на градския стил на живот и изглежда изтънчено, тъй като калниците и твърдият покрив са лакирани в цвета на каросерията. Луксозният пакет Overland добавя още по-специално излъчване – красиви полирани алуминиеви джанти, твърд калъф на резервното колело в цвета на автомобила, хромирани огледала и отвори на емблематичната решетка на Jeep и висококачествена кожена тапицерия. Вариантът Rubicon има по-грубоват външен вид и дръзко афишира гените си на недостижим офроудър с черния покрив, черните калници и надписът Rubicon на предния капак.

Jeep разработва системи 4х4 вече 75 години и този огромен опит е оползотворен до съвършенство в задвижването на новия Wrangler. В девствените гори и труднопроходими пътеки автомобилът минава с лекотата на див хищник. Дупки, ровове и реки сякаш не съществуват като препятствия за върховия Jeep. 4х4 системите Command-Track (при Sahara) и Rock-Track (при Rubicon) се представят безупречно във всички изпитания.

Сигурно бихте си казали, че такъв всъдеход е удобен за гората, но няма да е удобен в града. Грешка! Най-добрата преценка можете да направите, когато излезете от офроуда и стъпите на асфалта. Въпреки сериозните си размери Wrangler все едно лети високо над пътя. И да не забравяме нещо много важно – може да дава разход под 10 л/100 км!

С допълнителния лост на трансферната кутия водачът сменя режимите на работа на автомобила в зависимост от условията и желанието си. На асфалт можете да заложите на задното предаване или на автоматичен режим 4х4, при който въртящият момент се разпределя между предния и задния мост според необходимостта от сцепление. Има и възможност да „заключите“ диференциала и въртящия момент да се разпределя поравно между двете оси. За тежък офроуд е предназначен режимът с понижаващи предавки, който умножава въртящия момент на двигателя и осигурява на Wrangler силата на локомотив на ниски скорости.

Безкомпромисната проходимост на Wrangler е отразена в емблемата Trail Rated – сертификат за успешно представяне в екстремни тестове по отношение на сцепление, клиренс, маневреност, преминаване на водни препятствия и други изпитания. Във варианта Rubicon водачът може с бутон да откачи предната стабилизираща щанга и да активира електронен блокаж на предния и задния дифиренциал. Тогава Wrangler е готов едва ли не да се покатери и върху скален връх.

54-2

Свалят се покривът, челното стъкло и вратите

Wrangler се предлага с твърд или мек покрив. За нула време твърдият покрив може да се демонтира и тогава автомобилът се превръща в открит офроудър. Лесно се премахват също така вратите от здрави и олекотени сплави, а челното стъкло се сгъва напред върху предния капак. Меките покриви имат усъвършенствана конструкция и подобрена изолация.

Оборудваните с LED светлини модели Sahara и Rubicon не разполагат с нито една конвенционална крушка – всички външни и вътрешни светлинни тела са светодиодни. Характерното разположение на дневните светлини върху високите калници и емблематичните кръгли фарове правят Wrangler безпрогрешно разпознаваем.

Пътническата кабина е оборудвана със здрави, но и луксозни материали, включително ръчно ушита кожа. Бутонът за стартиране на двигателя е водоустойчив, тъй като интериорът е приспособен за измиване след приключения в кал и пясък.

54-3

8-степенен автоматик за всички

Два нови двигателя с голям въртящ момент

Под предния капак на Wrangler се монтират два нови двигателя, които изпълняват последните изисквания на ЕС за отделяните емисии Евро 6d. Моторите се отличават с висока работоспособност благодарение на високия въртящ момент. Те са комбинирани със старт-стоп система и нова 8-степенна автоматична скоростна кутия, калибрирана специално за офроуд характеристиките на автомобила.

Дизеловият двигател с обем 2,2 л разполага с мощност 200 конски сили при 3500 оборота/мин и въртящ момент от 450 нМ при 2000 оборота/мин. Бензиновият мотор е с обем 2,0 л и турбо пълнене, като генерира мощност 272 конски сили при 5250 оборота/мин и въртящ момент от 400 Нм при 3000 оборота/мин. И двата агрегата са оборудвани с филтър за твърди частици.

Освен на мощните двигатели, водачът се наслаждава и на най-модерните технологии за свързаност във Wrangler. Инфо-развлекателната навигационна система Uconnect е свързана с цветен 8,4-инчов сензорен екран с висока резолюция. Пред дисплея се контролират много от функциите на автомобила, включително климатизацията, аудиото, навигацията и др. Потребителите на смартфони със системи Apple и Android могат да свържат телефоните си, да използват онлайн приложения и всички възможности на платформите Apple CarPlay и Android Auto.

Големият цветен дисплей показва качествено изображение от камерата за движение на заден ход, като траекторията на автомобила се очертава от динамично променящи се линии в зависимост от командите с волана. При движение на заден ход помага системата за засичане на движещи се обекти и за наблюдение на мъртвата зона. В града много полезни са предният и задният парктроник, а в офроуд – системата против преобръщане и асистентите за потегляне и спускане по наклон.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.