Хищникът 2018

Изминаха 31 години от раждането на една филмова класика. Безкрайно мускулестият Арнолд Шварценегер срещу чудовището от Космоса в „Хищникът”. Година по-рано „Америкън Мотърс Корпорейшън” създаде неговата автомобилна версия – Jeep Wrangler.

И ако днес бате Арни вече е застарял, то четвъртото поколение на най-проходимия SUV в историята идва с още по-голям блясък. Представете си Шварценегер от 1987 г. в днешния Wrangler! В амазонската джунгла - истински екшън!

Jeep изпълни очакванията автомобилният „хищник“ от 2018-а да е абсолютен господар на офроуда. И ако преди 32 години първият Wrangler изпълнява американската мечта за проходимост при всевъзможни условия, то новият Wrangler е добре подготвен и за приключения в града върху гладък асфалт.

Моделът се предлага на българския пазар в два варианта – Sahara и Rubicon в конфигурации с две или четири врати. Версията Sahara подхожда на градския стил на живот и изглежда изтънчено, тъй като калниците и твърдият покрив са лакирани в цвета на каросерията. Луксозният пакет Overland добавя още по-специално излъчване – красиви полирани алуминиеви джанти, твърд калъф на резервното колело в цвета на автомобила, хромирани огледала и отвори на емблематичната решетка на Jeep и висококачествена кожена тапицерия. Вариантът Rubicon има по-грубоват външен вид и дръзко афишира гените си на недостижим офроудър с черния покрив, черните калници и надписът Rubicon на предния капак.

Jeep разработва системи 4х4 вече 75 години и този огромен опит е оползотворен до съвършенство в задвижването на новия Wrangler. В девствените гори и труднопроходими пътеки автомобилът минава с лекотата на див хищник. Дупки, ровове и реки сякаш не съществуват като препятствия за върховия Jeep. 4х4 системите Command-Track (при Sahara) и Rock-Track (при Rubicon) се представят безупречно във всички изпитания.

Сигурно бихте си казали, че такъв всъдеход е удобен за гората, но няма да е удобен в града. Грешка! Най-добрата преценка можете да направите, когато излезете от офроуда и стъпите на асфалта. Въпреки сериозните си размери Wrangler все едно лети високо над пътя. И да не забравяме нещо много важно – може да дава разход под 10 л/100 км!

С допълнителния лост на трансферната кутия водачът сменя режимите на работа на автомобила в зависимост от условията и желанието си. На асфалт можете да заложите на задното предаване или на автоматичен режим 4х4, при който въртящият момент се разпределя между предния и задния мост според необходимостта от сцепление. Има и възможност да „заключите“ диференциала и въртящия момент да се разпределя поравно между двете оси. За тежък офроуд е предназначен режимът с понижаващи предавки, който умножава въртящия момент на двигателя и осигурява на Wrangler силата на локомотив на ниски скорости.

Безкомпромисната проходимост на Wrangler е отразена в емблемата Trail Rated – сертификат за успешно представяне в екстремни тестове по отношение на сцепление, клиренс, маневреност, преминаване на водни препятствия и други изпитания. Във варианта Rubicon водачът може с бутон да откачи предната стабилизираща щанга и да активира електронен блокаж на предния и задния дифиренциал. Тогава Wrangler е готов едва ли не да се покатери и върху скален връх.

54-2

Свалят се покривът, челното стъкло и вратите

Wrangler се предлага с твърд или мек покрив. За нула време твърдият покрив може да се демонтира и тогава автомобилът се превръща в открит офроудър. Лесно се премахват също така вратите от здрави и олекотени сплави, а челното стъкло се сгъва напред върху предния капак. Меките покриви имат усъвършенствана конструкция и подобрена изолация.

Оборудваните с LED светлини модели Sahara и Rubicon не разполагат с нито една конвенционална крушка – всички външни и вътрешни светлинни тела са светодиодни. Характерното разположение на дневните светлини върху високите калници и емблематичните кръгли фарове правят Wrangler безпрогрешно разпознаваем.

Пътническата кабина е оборудвана със здрави, но и луксозни материали, включително ръчно ушита кожа. Бутонът за стартиране на двигателя е водоустойчив, тъй като интериорът е приспособен за измиване след приключения в кал и пясък.

54-3

8-степенен автоматик за всички

Два нови двигателя с голям въртящ момент

Под предния капак на Wrangler се монтират два нови двигателя, които изпълняват последните изисквания на ЕС за отделяните емисии Евро 6d. Моторите се отличават с висока работоспособност благодарение на високия въртящ момент. Те са комбинирани със старт-стоп система и нова 8-степенна автоматична скоростна кутия, калибрирана специално за офроуд характеристиките на автомобила.

Дизеловият двигател с обем 2,2 л разполага с мощност 200 конски сили при 3500 оборота/мин и въртящ момент от 450 нМ при 2000 оборота/мин. Бензиновият мотор е с обем 2,0 л и турбо пълнене, като генерира мощност 272 конски сили при 5250 оборота/мин и въртящ момент от 400 Нм при 3000 оборота/мин. И двата агрегата са оборудвани с филтър за твърди частици.

Освен на мощните двигатели, водачът се наслаждава и на най-модерните технологии за свързаност във Wrangler. Инфо-развлекателната навигационна система Uconnect е свързана с цветен 8,4-инчов сензорен екран с висока резолюция. Пред дисплея се контролират много от функциите на автомобила, включително климатизацията, аудиото, навигацията и др. Потребителите на смартфони със системи Apple и Android могат да свържат телефоните си, да използват онлайн приложения и всички възможности на платформите Apple CarPlay и Android Auto.

Големият цветен дисплей показва качествено изображение от камерата за движение на заден ход, като траекторията на автомобила се очертава от динамично променящи се линии в зависимост от командите с волана. При движение на заден ход помага системата за засичане на движещи се обекти и за наблюдение на мъртвата зона. В града много полезни са предният и задният парктроник, а в офроуд – системата против преобръщане и асистентите за потегляне и спускане по наклон.

Коментари

Задължително поле