На 26 април 2019 да почерпят

Пиенето на алкохол подобрява паметта

Във Върховния административен съд е постъпила жалба срещу решението на ЦИК за избор на доставчик на машините за гласуване

Китайска база на Марс отворена за посетители Съоръжението се намира в пустинята Гоби

Местят финала за Купата през уикенда

„Медицински надзор“ започна проверка по случая с мъжа, който почина вчера пред Пета градска болница

Путин: КНДР се нуждае от гаранции за сигурност Първата среща на върха Москва-Пхенян продължи над 5 часа (обзор)

Полицията в Шри Ланка е арестувала трима души и е открила гранати в Коломбо

Милиони губи хазната от сивия сектор в строителството Не можем да вдигнем заплатите при търгове с критерий най-ниска цена, категорични са от бранша

Йозджан Дениз и Аслъ Енвер пяха в Израел

„Труд Уикенд“ – един вестник за празниците

Армията „окупира” София за 6 май Близо 1000 души набиват крак на жълтите павета на Гергьовденския парад

Данъчните провериха 1800 заможни българи Получиха информация за 51 купени автомобила в чужбина

Двама души са загинали при стрелба в Москва

Мехмед изоставен заради липса на пари (обзор) Намереното бебе в Пловдив без малко да загине на паркинг

Хората трябва да осъзнаят, че фитнесът е за всеки Паскал Дойчев, собственик на Pulse Fitness&Spa, ни разказва за предизвикателствата и развитието на хелтливинг индустрията в България

Разговаряме с Паскал Дойчев, собственик на Pulse Fitness&Spa, за предизвикателствата и развитието на хелтливинг индустрията в България.

– Г-н Дойчев, как от строителен и хотелиерски бизнес, се решихте на крачката да инвестирате толкова мащабно във фитнес сектора?
– Често ние тук в България за много неща не успяваме да хванем вълната навреме и изоставаме с месеци, понякога и с години. Затова и за много хора изглеждаше странно и дори налудничаво решението ми да инвестирам в ниша, за която тогава даже не съществуваше търсене на пазара. В последните 10 години хелтливинг тенденцията в световен мащаб е възходящ тренд – все повече хора започнаха да обръщат внимание на това с какво се хранят и да осъзнават, че трябва да се грижат за тялото си, защото то няма вечно да е в перфектна форма и да им служи, ако го неглижират.
Когато създавах първия клуб, в началото беше много трудно. Учихме всичко в движение, но не предполагахме колко всъщност ще ни е трудно да научим хората, какво е това “лайфстайл клуб” и най-вече изобщо си нямахме идея колко усилия и време ще коства, за да променим масовата представа, и да накараме хората да повярват, че фитнесът е начин на живот на всички активни хора.
Колкото до другите бизнеси, те продължават да се развиват паралелно, дори си помагат с „Пулс”, защото осигуряваме на клиентите достъп и преференции до всеки един друг обект от семейството на клуба ни. А от самия „Пулс” пък се роди още един успешен бизнес – първата в страната специализирана детокс и антистрес клиника, намираща се в нашия клубен хотел в Свети Влас.

– Конкуренцията плаши ли ви или ви амбицира?
– Амбицира ме, разбира се. Но конкуренцията при нас е различна. Първо, поради причината, че при нас е застъпен принципът на клубното членство и ние много държим на него, а това прави разликата между нас и останалите толкова осезаема.Ние все пак сме и инвеститори – строим обектите и те са далеч по-мащабни и с големи спа центрове.
От друга страна, има компании в България, които се позиционират успешно чрез посланието “Ние имаме еди-колко си стотин точки” и масово хората, които нямат опит и за които спортът не е от приоритетите в ежедневието им, се подлъгват по офертите, които им обясняват как срещу 40-50-60 лв на месец могат да ползват тези стотици услуги и точки, а после с разочарование разбират, че зад тези така наречени точки се крият места, които не могат да им предоставят нещо, което да ги заинтригува, задоволи и най-вече задържи.
Основният ни принцип в «Пулс» е клубното членство
Така че, не ме плаши,амбицира ме конкуренцията. Те си сверяват часовника по нас, не ние по тях. Можете да го забележите дори само от това колко много зали също въведоха принципа на членство, колко много пуснаха нашите групови занимания, как всяка рекламна кампания, която изкараме, рано или късно се копира или като послание или като стилистика.

– И все пак, какво е толкова различното във вашите обекти, освен клубното членство?
– Да започнем от там, че всички наши обекти се помещават в сгради, собственост на холдинга ми, което е атестат за дългосрочно присъствие на пазара. Това са над 30 000 квадрата застроени спортни площи, в които инвестицията е много голяма.
Да преминем към това, че вече много добре знаем какво правим. Написали сме си домашното, както се казва. Ако сега имаше някой, който да ни даде да изчетем 10 тома как се прави всичко стъпка по стъпка, щях да си спестя толкова много пари, време и нерви. Сега вече имаме много опит, който ни дава съвсем друго самочувствие.
Всеки обект е много мислен, специално проектиран с предназначение за спортен клуб, със задълбочен професионален поглед над всеки детайл, независимо дали е силова, кардио, функционална зона, дали говорим за външни или вътрешни площи, за спа центрове, басейни или ако щете за съблекални и паркинги – всичко се планира, изчислява и следва стандарти, които да гарантират комфорта и приятния престой на членовете ни.
Всеки „Пулс” клуб носи свой характерен почерк откъм дизайнерски решения, но всички до един са оборудвани и обзаведени с последна генерация материали, настилки, уреди и аксесоари, които отговарят на най-високите стандарти в индустрията в цял свят.
Освен това, да не забравяме, че основният движещ фактор в сферата на услугите все още си остава човешкият. Успяхме да изградим екип от треньори, както и висококвалифицирани нутриционисти, рехабилитатори и спа-терапевти. Те непрестанно повишават квалификацията си чрез обучения, които им осигуряваме в лицето гурута, които водим от различни точки на света, за да предадат своето know how.

– Доста технологии и услуги сте въвели първи на пазара, как преценявате кое ще работи и кое не? Визионер ли сте или имате правилните съветници?
– Може би се интересувам много и това ми помага да имам не само нюх към правилното, интересното и потенциално печелившото, но и да си представя точно как изглежда, за да може с екипа ми да го създадем. Понякога не знам какъв е пътят да се случи, но имам в главата си крайната картина и с опитния ми екип обикновено я реализираме успешно. Инвестирам непрестанно в маркетинг, технологии и дигитализация, защото това е бъдещето.
За мен е много важно предлаганите услуги да са в крак с времето, по възможност и да го изпреварват минимум по нашите ширини. Текущо, например, работим над създаването на уникален софтуер, който ще направи удоволствието от преживяването в клубовете много по-голямо.
Мениджърите на различните отдели често правят работни пътувания с цел да следим изкъсо най-добрите клубове в света, за да черпим информация от кухнята – техните бази, иновации, организация, услуги, кампании. Всичко ме интересува до най-малък детайл, за да го прекарам през ума си, да го синхронизираме с мисленето на българския потребител и да генерираме хитов продукт или услуга. Поради същата причина посещаваме ежегодно всички големи фитнес изложения в какви ли не точки на света – Европа, Щатите, Китай- и това неминуемо гарантира да сме винаги в час с най-актуалното.

– Колко хора сте запалили по хелтливинг културата? Какъв тип са?
– Понастоящем постоянните активни клубни членове на „Пулс” са много, но нашите амбиции са за много повече. Наши целеви клиенти са мъже и жени, на възраст от 20 до 55 години, които осъзнават (осъзнаването става често с наша помощ) нуждата от това да се грижат за себе си – огромна част от тях идват,защото искат да подобрят външния вид, а от там респективно и самочувствието си, доста хора, за да преборят здравословен проблем, още повече да изпуснат парата след тежък работен ден или да се социализират с други клубни членове.
Не знам как ще ви прозвучи, но
„Пулс” е реалната социална мрежа.
Когато започнеш да живееш предимно в телефона и компютъра си, присъединяването към „Пулс” ти идва като глътка свеж въздух – живи хора, много, различни, които споделят преживяване с теб, които те поздравяват, усмихват ти се, имате общи треньори, общи танци, ходите на спортни кампове заедно, на клубни партита, на семинари, на дегустации, на организирани походи в планината, прекарвате безценно време на живи срещи, което колкото и клиширано да звучи, технологиите ни отнемат успешно. Нашите клубове са аналогът на кафенетата и дискотеките, само че тук социализирането е някак си по-естествено, спонтанно и неангажиращо.
Може би е редно да кажа, че нашите клубове не таргетират само професионални спортисти, тъй като те, познавайки грижата за себе си като начин на живот, рано или късно избират най-доброто от предлаганото на пазара и стават клубни членове. Насочени сме не само към хората,които знаят какво е фитнес, но и към тези, които нямат възможност да се движат особено, защото са твърде заети с работа, семейство и всякакъв род ангажименти. Ние им показваме, че могат не само да изглеждат, но и да се чувстват в пъти по-добре, ако посветят час от времето си няколко пъти седмично на себе си. Това са обикновените хора, които работят в корпоративна среда или за себе си и са достатъчно интелигентни, за да осъзнаят, че като се грижат за тялото си, то ще им се отблагодари. Ще се чувстват много по-добре.

– Имате маркетингов подход, който може да се определи по-скоро като агресивен. Това ли е печелившата стратегия за привличане на клиенти?
– Често сме смели и провокативни в кампаниите си, използваме голяма наситеност и това всъщност, ни доведе до момента, в който българинът започна да осъзнава, че фитнесът е за всеки. За съжаление в София спортуват едва 5-7% от целия град. Но съм сигурен, че с наша помощ този процент ще се увеличава.

– Мислите ли да стартирате франчайз?
– Имаме не едно и две запитвания за франчайз, но за да реализираме такъв, трябва много обстойно да сме проверили възможностите и нагласите на франчайзополучателите да се придържат 100% към нашата политика. В силно развитите страни, веригите, които си заслужава да коментираме, работят в 90% от случаите на този принцип, така че това е един от следващите и ходове за експанзия.
Засега сме се съсредоточили към пълно покритие на София, излизане в още няколко големи града и в няколко точки на Балканите. Обектите ни се откриват един по един, поетапно. В рамките на следващия месец ще открием първия „Пулс” клуб в мол – в Ring Mall, няколко месеца по-късно ще открием внушителен обект в Младост до Бизнес Парк. В проект на реализация са и още два клуба, за които ще си запазя правото да ви разкажа малко понатам.

– За финал – типично по български, да завършим с нещо малко негативно. Какво спъва подобен бизнес като вашия. И, разбира се, какво си пожелавате да се промени?
– Много неща го спъват, като всеки бизнес. Няма да задълбаваме в тази посока, но се надявам да ме разберете правилно, какво ви казвам с това, какво си пожелавам да се промени – иска ми се политиците вече да прозрат, че физическото здраве на населението пряко касае просперитета на държавата и да започнат да правят постъпки в посока да осигурят възможност на всеки човек да се грижи за себе си.
А хората, от своя страна, да си отворят очите за това, че в този живот имат това едничко тяло и този ум и ако те не си обръщат внимание, друг не може да го направи вместо тях. Стресът е бичът на нашето поколение, а
„Пулс” е антистрес хапчето, от което всеки един от нас има нужда.

Pulse Fitness & Spa е създаден през 2012 г. За 7 години Pulse изгражда 10 клуба на обща площ от 32,000 кв. м. в София, Пловдив, Свети Влас и Банско. Към края на 2018 г. за клиентите на фитнес „Pulse“ се грижат над 120 сертифицирани инструктори и треньори. Pulse Fitness & Spa е първата фитнес верига в България, построена изцяло на принципа на клубното членство. Клубното членство дава пълен и комплексен достъп до всички услуги – специализираните кардио, силови и спа зони, груповите занимания и тренировките с личен инструктор.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (7)

  1. мен лично ме загубиха като клиент. иначе успех в бизнес желая.

  2. Не ходете там, като идете за първи път попълвате формуляр с лични данни, маил адрес и телефон за контакт, дотук о.к залите са комфортни и с модерно оборудване, след това обаче се започва с телефонен тормоз всеки божи ден в продължение на години, не правете грешка да си оставяте телефон за контакт!

  3. Абсолютно всички мутри ходят на фитнес.За да сломяват по-лесно жертвите си.Е-само готини мадами има там.Това е хубавото.

  4. Паскал Дойчев е кралят на фитнесите в България!!! Без коментар е, че няма по добри фитнеси от неговите и по добри цени… от всички, които познавам. Определен съм доволен като клиент!

  5. Паскал Дойчев е най-добрият треньор по Tapout. Изключителна спортна подготовка, мотивация и умение да води група. Четири години аз и не само, бяхме клубни членове на Pulse само и единствено заради тези тренировки, допълнително разпускахме и се забавлявахме като общност на спортните кемпове.

  6. Изключително агресивен и изнервящ маркетинг налагат от Пулс.
    Залите им са супер!

  7. Това е абсолютното лице на фитнеса – измамите ( на дребно и едро ). Собственикът е Паскал Дойчев – агресивен, грамаден и откровено прост. Не се плаща на служителите редовно, има постоянни глоби от минимум 50 лв, като стигат и до 400-500 лв. Например за изгоряла крушка или че клиентите не са си прибрали тежестите. Всички хиляда фирми са на името на служителите или на изпълнителния директор – Андон Атанасов. Сменят се през около 3 месеца. Не се плаща на доставчиците, на строителите по другите обекти. Голям проблем е и физическото насилие, което лично собственикът налага върху мъжката половина на персонала. Жените са обиждани с най-грозни епитети.
    Поради тази причина масово напускат хора, а на тяхно място се назначават тези, които виждате в момента – млади, безперспективни, нахални, но не много умни. Жените се наемат да са „привлекателни“, ама май само за собственика – има някои, които приличат на травестити.
    Фирмите са много добре подготвени за евентуални дела, защото хората, които водят битки с тях, са много – фирми доставчици, служители, клиенти…
    Стискам ви палци, момичета, не оставайте безмълвни пред тези откровени кражби, сигнализирайте институциите! За съжаление тази лудост се разраства и се отвориха и други фитнеси…

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.