Над 160 снегорина чистят пътищата в София

Цветанов: Ако президентът иска да говорим за избори и Изборен кодекс, нека първо каже как е финансирана кампанията му

Румен Овчаров: Целта на подновяването на енергийната стратегия на България е да бъдат гарантирани приходи за определени фирми

Алекс Петканова закъса с педикюра

Китайски хакери проникнали в системите на подизпълнители на американските ВМС Откраднали данни за поддръжка на кораби и планове за ракети

Иван Христов и Андрей Арнаудов пред „Труд”: Чужди продуценти идват да черпят от нашия опит

Радосвет Радев: Страната ни е инвестиционна дестинация за нискодоходната икономика в света

Вежди Рашидов с нова изложба в галерия „Сан Стефано“

Тръгва филм за непобедения генерал В ролята на военачалника е Никола Николов, а на писателя Иван Вазов - Любомир Петкашев

Египетски археолози откриха гробница на 4400 години (СНИМКИ И ВИДЕО)

САЩ отложиха повишаването на митата върху китайски стоки за 200 милиарда долара

Стойко Сакалиев: Харесвам политиката на Путин

Близо 200 страни се договориха за правилата за прилагане на Парижкото споразумение за климата

Сняг и поледици днес, в седем области е обявен жълт код

САЩ подкрепиха решението на ЕС за „Северен поток 2“ и санкциите срещу Русия

Цитруси и брюкселско зеле за здраве и енергия в студените дни Моркови, картофи и киви носят ценни микроелементи

Чесънът и лукът са естествени антибиотици за организма, които ни пазят от настинки

С промяната на времето и все по-осезаемото приближаване на зимата организмът ни има нужда от “подсилване” и грижи, с които по-лесно да се адаптираме към определени условия.

По това време на годината има и по-висок риск от грипове и настинки, затова трябва да сме сигурни, че имунната ни система е достатъчно силна и ще бъде в състояние да им се противопостави.

Най-ефективният начин е да си гарантирате постоянен прилив на енергия е като се храните здравословно и разнообразно. Не случайно на първо място са плодовете и зеленчуците. Те са един от основните източници на витамини и някои минерали. Особено нужни през зимния сезон са антиоксидантите, такива като – витамин С, витамин А и бета каротин, витамин Е, фолиева киселина, редица минерали – селен, цинк, които укрепват организма през студените зимни дни, повишават съпротивителните му сили, поддържат обмяната на веществата. Подходящи за зимния сезон са моркови, зеле, картофи, тиква, цитрусови плодове, киви.

Макар с леко странен вкус брюкселското зеле е изключително полезно и е добре да присъства във вашия хранителен план през зимата. В една чаша варено брюкселско зеле се съдържат едва около 60 калории и 11 грама въглехидрати. Освен това то е богат източник на фибри – 4 грама в една чаша, както и на полезните хранителни вещества калий, витамин А, С и К.

Народните традиции повеляват зимата да се хапва повечко чесън, лук, праз лук и това не само защото е вкусно, а защото те съдържат естествени, природни “антибиотици”. Дори при запушен нос или проблеми с гърлото – хапнете салата с чесън или лук и ще се почувствате по-добре, съветват специалистите.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.