Мистерията с тровене на кучетата в бургаския квартал “Сарафово” се разплита

Почина легендата на “Левски” Павел Панов

Пет жени са били убити в близост до църква в Дагестан

12 души са задържани преди срещата Левски – Ботев (Пд)

Красимир Каракачанов: Амбицията ми е докато съм министър да въведем доброволната военна служба

Патриарх Неофит поиска и даде прошка в храма ”Света Неделя”

Делян Пеевски: Противниците ми са хората, ограбили България

Пропадане в снежна козирка убива Ния (обзор) Седнала да си сложи котки на краката върху снежна козирка, която се сринала

Турист почина на ски писта „Кулиното”

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в понеделник, 19 февруари 2018

Десет души са затрупани от лавина в Алпите

Италиански „Левски“ на старта

Българските Destiny’s Child изгряха в „Гласът на България“

НФСБ провежда шествие по повод 145 години от гибелта на Апостола на свободата

Протестиращи пред парламента: Не гласувайте тайно Конвенцията

Цитруси и брюкселско зеле за здраве и енергия в студените дни Моркови, картофи и киви носят ценни микроелементи

Чесънът и лукът са естествени антибиотици за организма, които ни пазят от настинки

С промяната на времето и все по-осезаемото приближаване на зимата организмът ни има нужда от “подсилване” и грижи, с които по-лесно да се адаптираме към определени условия.

По това време на годината има и по-висок риск от грипове и настинки, затова трябва да сме сигурни, че имунната ни система е достатъчно силна и ще бъде в състояние да им се противопостави.

Най-ефективният начин е да си гарантирате постоянен прилив на енергия е като се храните здравословно и разнообразно. Не случайно на първо място са плодовете и зеленчуците. Те са един от основните източници на витамини и някои минерали. Особено нужни през зимния сезон са антиоксидантите, такива като – витамин С, витамин А и бета каротин, витамин Е, фолиева киселина, редица минерали – селен, цинк, които укрепват организма през студените зимни дни, повишават съпротивителните му сили, поддържат обмяната на веществата. Подходящи за зимния сезон са моркови, зеле, картофи, тиква, цитрусови плодове, киви.

Макар с леко странен вкус брюкселското зеле е изключително полезно и е добре да присъства във вашия хранителен план през зимата. В една чаша варено брюкселско зеле се съдържат едва около 60 калории и 11 грама въглехидрати. Освен това то е богат източник на фибри – 4 грама в една чаша, както и на полезните хранителни вещества калий, витамин А, С и К.

Народните традиции повеляват зимата да се хапва повечко чесън, лук, праз лук и това не само защото е вкусно, а защото те съдържат естествени, природни “антибиотици”. Дори при запушен нос или проблеми с гърлото – хапнете салата с чесън или лук и ще се почувствате по-добре, съветват специалистите.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.