Цитруси и брюкселско зеле за здраве и енергия в студените дни

Моркови, картофи и киви носят ценни микроелементи

Чесънът и лукът са естествени антибиотици за организма, които ни пазят от настинки

С промяната на времето и все по-осезаемото приближаване на зимата организмът ни има нужда от “подсилване” и грижи, с които по-лесно да се адаптираме към определени условия.

По това време на годината има и по-висок риск от грипове и настинки, затова трябва да сме сигурни, че имунната ни система е достатъчно силна и ще бъде в състояние да им се противопостави.

Най-ефективният начин е да си гарантирате постоянен прилив на енергия е като се храните здравословно и разнообразно. Не случайно на първо място са плодовете и зеленчуците. Те са един от основните източници на витамини и някои минерали. Особено нужни през зимния сезон са антиоксидантите, такива като - витамин С, витамин А и бета каротин, витамин Е, фолиева киселина, редица минерали - селен, цинк, които укрепват организма през студените зимни дни, повишават съпротивителните му сили, поддържат обмяната на веществата. Подходящи за зимния сезон са моркови, зеле, картофи, тиква, цитрусови плодове, киви.

Макар с леко странен вкус брюкселското зеле е изключително полезно и е добре да присъства във вашия хранителен план през зимата. В една чаша варено брюкселско зеле се съдържат едва около 60 калории и 11 грама въглехидрати. Освен това то е богат източник на фибри – 4 грама в една чаша, както и на полезните хранителни вещества калий, витамин А, С и К.

Народните традиции повеляват зимата да се хапва повечко чесън, лук, праз лук и това не само защото е вкусно, а защото те съдържат естествени, природни “антибиотици”. Дори при запушен нос или проблеми с гърлото – хапнете салата с чесън или лук и ще се почувствате по-добре, съветват специалистите.

Коментари

Задължително поле