Осигуряване след пенсиониране и облекчения за деца

В 1015 училища днес няма да се учи заради грипа

Болница „Лозенец” вече да не е към МС, решиха на първо четене депутатите

ВСС прие единодушно увеличението на заплатите на всички магистрати и съдебни служители с 10% от 1 януари

СДВР към родителите: Говорете с децата си за опасните селфита

Горя „Ауди” на мъж от Вършец, заминал във Великобритания

Половината българи са “за” законови промени в полза на зимния туризъм Над 50% не одобряват действащите ограничения, 60 на сто са "за" втори лифт в Банско

Премиерът Борисов: Спазихме обещанията си към българите с увреждания, продължаваме с реформата в ТЕЛК

Ким Чен-ун започва подготовка за втората среща с Тръмп

Адвокат Марковски: Много държави дават възможност за гражданство срещу инвестиции, те са жизнено необходими

Антон Кутев: Обвинението срещу Елена Йончева е най-нескопосаното, което съм виждал

Кметът на Банско: Крият се реализирани нощувки, взимаме крути мерки

Парламентът прие промените в Закона за личните данни

Воланът и педалите стават излишни BMW превръща автомобила в бутикова ложа

Премиерът Борисов се среща с Българската петролна и газова асоциация в Министерски съвет (СНИМКИ)

Чешки експерт видял лоша жп инфраструктура в Хитрино Не отрича и факторът висока скорост

Снимка: Авторът

Лошо състояние на жп.инфраструктурата и остарели системи за сигнализация – това е видял чешкият експерт Зденек Жак на мястото на трагедията в Хитрино след дерайлирането на композицията. Бил е нает от френската фирма „Ермева“, собственик на вагоните, за да установи обстоятелствата около жп.катастрофата на 10 декември 2016 г. Във вторник експертът беше разпитван посредством видеоконферентна връзка с помощта на преводач близо един час след 14,30 ч. По делото обаче той е само свидетел по искане на адвокатите на обвиняемите, не експерт, изрично уточни съдия Румяна Райкова.

По думите му на критични места релсите са лежали върху изгнили траверси. По железния път е имало критично опасни места. „В инкриминирания участък баластрата не е държала релсите“, посочи експертът и поясни, че е забелязал движение на релсите преди мястото на произшествието. Според Жак системите за сигнализация са били оборудвани с остарели съоръжения за безопасност и посочи, че визира стрелки и семафори. Чехът не отрича и ролята на високата скорост, като рисков фактор. Жак е работил като генерален инспектор в чешката железница, участвал е в национални разследващи органи.

По делото „Хитрино“ обвиняеми са двамата машинисти Димитър Михнев и Радослав Петков, а според прокуратурата причината за дерайлирането е превишената скорост от 78 км/ч при допустими 40 км.

На 18 декември е следващото заседание по делото и тогава трябва да бъде реализирана връзка с немски специалист.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.