Сачева: Няма нужда от прекомерни икономически мерки още на 18-тия ден от извънредното положение

Кметът на Банско: Карантината беше наложителна

ООН прие четири резолюции с безпрецедентна писмена процедура

Дончев: Ако се наложи, няма да се поколебаем да вземем още по-строги мерки срещу коронавируса

Застреляха журналистка в Мексико

Цената на петрола се покачи до 23,19 долара след договорка за сътрудничество между Тръмп и Путин

Изплащането на пенсиите ще бъде от 7 до 23 април

Антон Вълев, Нацонална аптечна камара: Маски с висока степен на защита няма

Горанов: Спад на икономиката с 3% е най-негативният сценарий, който разглеждаме

Зам.-министър Русинова: Мярката „60/40“ ще продължи до края на извънредното положение

Ген. Мутафчийски на въпрос на „Труд“: Всички болни лекуваме с Хлороквин

Китай и Русия изпратиха самолети с медицинско оборудване на САЩ

Д-р Любомир Киров: Не може да се въведе мярка да се носи маска, а такива да няма осигурени

Ген. Мутафчийски: 25 са новите случаи на заразени с коронавирус у нас 17 пациенти са изписани

Над 780 хиляди са заразените с коронавирус по света

Чешки експерт видял лоша жп инфраструктура в Хитрино Не отрича и факторът висока скорост

Лошо състояние на жп.инфраструктурата и остарели системи за сигнализация – това е видял чешкият експерт Зденек Жак на мястото на трагедията в Хитрино след дерайлирането на композицията. Бил е нает от френската фирма „Ермева“, собственик на вагоните, за да установи обстоятелствата около жп.катастрофата на 10 декември 2016 г. Във вторник експертът беше разпитван посредством видеоконферентна връзка с помощта на преводач близо един час след 14,30 ч. По делото обаче той е само свидетел по искане на адвокатите на обвиняемите, не експерт, изрично уточни съдия Румяна Райкова.

По думите му на критични места релсите са лежали върху изгнили траверси. По железния път е имало критично опасни места. „В инкриминирания участък баластрата не е държала релсите“, посочи експертът и поясни, че е забелязал движение на релсите преди мястото на произшествието. Според Жак системите за сигнализация са били оборудвани с остарели съоръжения за безопасност и посочи, че визира стрелки и семафори. Чехът не отрича и ролята на високата скорост, като рисков фактор. Жак е работил като генерален инспектор в чешката железница, участвал е в национални разследващи органи.

По делото „Хитрино“ обвиняеми са двамата машинисти Димитър Михнев и Радослав Петков, а според прокуратурата причината за дерайлирането е превишената скорост от 78 км/ч при допустими 40 км.

На 18 декември е следващото заседание по делото и тогава трябва да бъде реализирана връзка с немски специалист.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.