На 18 август 2019 да почерпят

Ясписът не се побира в рамки От палитрата на луд художник

Евакуираха луксозен хотел и къмпинг на Гран Канария заради горски пожар

Експерти: Поне месец ще отнеме цялостният ремонт на моста край Дупница Пожарът на 13 август е засегнал 13 колони и 13 греди

Кои държави прилагат химическа кастрация при педофилия

Интензивен трафик по магистрала „Струма“ и пътя Е-79 към Гърция

Хиляди любители на народния фолклор се събраха в Жеравна

Загинал и десетки ранени при катастрофа на автобус в Русия

17 мъртви щъркела са открити до електропроводи край бургаско село

Прокуратурата повдигна три обвинения на Мартин Трифонов Може да получи 30 години затвор или доживотен

Нинова: Героите от Илинденско-Преображенското въстание показаха силата на българския национален дух

Румен Петков на Петрова нива: Илинденско-Преображенското въстание е неразделна част от българската история

Доброволци обновяват едно от най-големите български села

Евакуираха 400 пътници при авария на ферибот край Испания

Жан-Клод Юнкер ще се подложи на спешна операция

Шампион на светофари Електрическото MINI Cooper SE изминава до 270 км със заредена батерия

Електрическите автомобили бързо се превърнаха в нещо обичайно за пейзажа в големите градове. Почитателите на култовата британска марка MINI също ще получат възможност да се придвижват на ток с пускането през есента на първия изцяло електрически модел Cooper SE. Той не се отличава на външен вид съществено от конвенционалните си „братя“ с бензинови и дизелови мотори. Дизайнът, размерите и функционалността са в общи линии идентични, голямата разлика е задвижващата система под ламарините.

Още през 2008 г. MINI сондира дали почвата в автомобилната търговия е плодотворна за електромобили, като лансира серия от 600 екземпляра MINI E, които изминават до 240 км с едно зареждане. Пробегът е приблизително същият като при новия модел MINI Cooper SE, но нивото на техниката преди десетина години бе такова, че батерията тежеше 350 кг и отнемаше мястото на багажника и задната седалка.

При новото MINI Cooper SE литиево-йонната батерия има компактна Т-образна форма и е интегрирана в пода на колата между предните и под задните седалки. Така не само се спестява пространство, но и се постига по-нисък център на тежестта за пословичното спортно пътно поведение на британските „мъници“.

Багажникът не губи нищо от своето приложение и остава с вместимост от 211 до 731 л. Каросерията обаче е повдигната с 1,8 см по-високо, за да има по-голям пътен просвет между асфалта и високоволтовата батерия. Всички компоненти на електрическата система за защитени и при инцидент се изключват автоматично. Управляващата електроника е предпазена от подсилени основа на бронята и рама на двигателя, а под батерията има масивна плоча. Като тегло електрическото MINI Cooper SE е със 145 кг по-тежко от бензиново изпълнение MINI Cooper S.

Сред другите разлики с конвенционалните модели на MINI е затворената радиаторна решетка (поради липсата на необходимост от охлаждане). Жълти лайстни и елементи, както и логото MINI Electric афишират електрическото сърце на автомобила. Буксата за зареждане на батерията е на мястото на вратичката на резервоара над задното дясно колело.

Аеродинамиката е по-добра, тъй като няма ауспухова система и обтекаемостта на каросерията е оптимизирана. За намаленото съпротивление допринасят и 17-инчовите джанти с асиметричен дизайн.

Електрическият двигател генерира мощност 135 киловата (184 к.с.) и максимален въртящ момент 270 Нм. Тъй като ресурсът е на разположение по всяко време без необходимост от вдигане на обороти, MINI Cooper SE се очертава като спринтов шампион на светофарите. Моделът ускорява от 0 до 60 км/ч за 3,9 секунди. Няма прекъсване за смяна на предавки, тъй като тягата се подава към предните колела чрез едностепенна трансмисия с интегриран диференциал. Максималната скорост обаче е ограничена на 150 км/ч, за да не се изразходва прекалено бързо батерията. Когато тя е заредена, колата изминава между 235 и 270 км до следващата необходимост от включване в електрическата мрежа. При най-бързата опция за зареждане на станция с прав ток с капацитет до 50 киловата са необходими 35 минути, за да се напълни батерията на 80%.

Водачът може да определя характера на автомобила, като избира между 4 режима на шофиране. За усвояването на енергията при намаляване на скоростта също има различни нива, които променят поведението на колата при отпускане на педала на газта.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.