На 18 ноември 2018 да почерпят

Спортисти и авантюристи ни славят в Гинес Най-любопитните постижения в Книгата на рекордите

Затягат правилата за билбордовете край шосетата

Икономиката ще загуби 2,2 млрд. лева заради недостиг на шофьори Бранша чакаа поне 2000 водачи от българските диаспори

Калоян Паргов: Предсрочни догодина избори са неминуеми

Предупредителен код заради очакваните валежи в 20 области утре

Дубайските полицаи се качват на летящи мотори (ВИДЕО)

Риалити звезда се сгоди за милионерски син Пенелопе каза “да” на Иван Динев

Филмът за Силвио Берлускони препуска към екрана Режисьор е майсторът Паоло Сорентино

70 задържани на протест заради климатичните промени в Лондон

Георги Мамалев: Протестите няма да доведат до нищо добро

Сергей Лавров: „Турски поток“ може да мине през България и Сърбия

Последният ръководител на Комсомола: Промените през 89-а тръгнаха от самата БКП

Националните недоволни от съдията срещу Кипър: Трябваше да ни даде още две дузпи Според тях, шведският рефер е трябвало да отсъди поне още две дузпи

Спас Гърневски: Няма да има предсрочни избори, ГЕРБ ще управлява още два мандата Разполагаме с информация, че БСП участва в организацията на протестите, каза депутатът от мнозинството

Шампион по ориентиране Автомобил №1 в Европа за годината е подреден като аптека

Какъв е най-сериозният проблем в големия град? Естествено, че трафикът. Хиляди изнервени до състояние на инфаркт шофьори са готови „човек да убият“ за един метър по-близо до светофара или за да „хванат жълтото“. Стремежът да си най-бърз и ловък в градската джунгла невинаги се получава, а напрежението остава.

Задръстванията няма да изчезнат, но комфортът за пътуващите може да се увеличи. Как може да се случи това си пролича при представянето в България на избрания за автомобил №1 на годината в Европа – Volvo XC40. Ясно е, че шведският лукс се представя превъзходно в извънградско шофиране. Но хайде да видим един компактен SUV в мегаполиса. Нали това е най-бързо развиващият се сегмент в автомобилната индустрия.

И както трафикът изправя шофьорите пред хиляди различни предизвикателства, то инженерите на Volvo са опитали и са успели да се справят с всички екстремни ситуации, за които може да си помислите. „Заспал“ водач на друг автомобил, пешеходец, велосипедист, умора – Volvo ХС40 предвижда всичко. Неслучайно шведският производител се гордее, че няма загинал в катастрофа с негов автомобил. Е, все пак не забравяйте човешкия фактор! Очите трябва да са отворени на „поне четири“.

Модерните технологии в XC40 имат за цел да намалят до максимум т.нар. когнитивно натоварване върху водача, а пътуването в града да минава гладко и дори приятно. Моделът е взел назаем от „батковците” ХС60 и ХС90 всички иновативни системи за сигурност, които го превръщат в най-добре оборудвания компатен SUV. Сборът от функции, наречен City Safety, сигнализира за отклоняване от платното на движение. В пакета е и асистентът за полуавтономно шофиране Pilot Assist. Системата Run-off Road Protection and Mitigration предупреждава за опасност от излизане от платното. Има и технология за засичане на напречен трафик Cross Trafic Alert, която предпазва от много критични ситуации.

Изключително ценна е 360-градусовата камера, която позволява с лекота да се маневрира и паркира на наглед невъзможни пространства. Това не са просто системи, които човек използва по веднъж в живота. Турът из големия град доказва, че всяка от тях непрекъснато влиза в употреба и шофьорът забравя колко невъзпитани са останалите в движението и колко невнимателни са пешеходците.

Целта на ХС40 е да е голям автомобил, но и да е малък. Как така? Инженерите са успели да минимилизират този SUV, като го оставят също толкова луксозен и уютен като по-големите модели на марката. Човек може да се зачуди как са се сетили да намират ниши за прибиране на вещите за всекидневна употреба като лаптоп например – в шофьорската врата. Ниши има и под седалките. Специална позиция е избрана за мобилния телефон с възможност за индуктивно зареждане.

Ходили сте на пазар? Няма проблем – закачалка за малки пликове е на лице. Дори се предлага подвижен кош за отпадъци. Търговията все повече забравя за кеш разплащането. Затова на таблото има специално място за банковите карти. Истинска аптекарска подредба – без нищо досадно или излишно.

За първи път 3 цилиндъра

Новото Volvo ХС40 се предлага с богата гама бензинови и дизелови агрегати, включително с изцяло новия 3-цилиндров Drive-E двигател. Това е първият 3-цилиндров агрегат в 91-годишната история на шведската компания. Новият 1,5-литров 3-цилиндров бензинов двигател Т3 с директно впръскване е вътрешна разработка, базиран на модулния дизайн на 4-цилиндровите Drive-E двигатели на Volvo. Компактният SUV на Volvo се предлага и с познатите 2-литрови 4-цилиндрови бензинови двигатели с мощност от 190 до 247 к.с., както и дизелови версии с мощност от 122 до 190 к.с.

Всички варианти гарантират пъргавост и мощ с минимални разход на гориво и CО2 емисии. На по-късен етап ще се добави и хибридна версия, както и изцяло електрически вариант на ХС40. Олекотените авангардни двигатели в комбинация със софистицираното multi-link окачване осигуряват контролирано и отзивчиво поведение на новото XC40 и гарантират удоволствие зад волана.

Свързаността се нарича Sensus

Sensus е обединяващо название за технологиите за свързаност на Volvo. Новото ХС40 е автомобил за поколението потребители, които очакват пълна свързаност и затова всичко в него е направено лесно и удобно за ежедневна употреба. Инструменталното табло на ХС40 е с 9-инчов портретно ориентиран тъч скрийн, познат от ХС90 и ХС60, който осигурява бърз и лесен достъп на водача до редица приложения и услуги, както и безпроблемна интеграция с Android и iPhone. Топ аудио системата е разработена съвместно със знаменитите Harman Kardоn и впечатлява с изумително качество на звука, доставено през 13 високоговорителя и уникален въздушно вентилиран събуфер.

Volvo XC40 се предлага с богат избор нива на оборудване. Momentum е най-често срещаният избор на клиентите – високо ниво на оборудване, което подчертава удоволствието от шофирането, както за водача, така и за пътниците в автомобила. Inscription е предпочитаният избор за тези, които търсят още по-високо ниво на комфорт и усещане за лукс, докато R-Design добавя повече динамика и спортен дух на визията на автомобила и преживяването зад волана

ХС40 е изграден на изцяло нова Volvo платформа – CMA (Compact modular vehicle architecture), която ще бъде в основата на всички бъдещи автомобили от серията 40, включително изцяло електрическите. CMA е по-компактна, но също толкова модерно технологична, като SPA платформата на Volvo (Scalable Product Architecture), която е в основата на по-големите SUV модели ХС90 и ХС60, и предоставя същите технологии на задвижване, инфотейнмънт и системи за сигурност.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.