Дневен хороскоп на Алена за неделя, 26.01.2020

На 26 януари 2020 да почерпят

„Боинг 777X“ излетя за първия си полет (ВИДЕО и СНИМКИ) Той е най-големият пътнически самолет с два двигателя в света

Над 100 коли са изгорели в пожара в автоморгата в Хасково, прокуратурата разследва случая

В Китай произвеждат по 8 милиона маски на ден заради коронавируса

Стоил Славов станал жертва на разпада на СИК 16 г. след бомбата в асансьора на ул. “Джеймс Баучер” убиецът е неизвестен

Тръмп представи логото на Космическите войски на САЩ

Прасе с африканска чума е отстреляно в землището на Стралджа

Степан Хиндлиян: С Божков можем да намерим вариант да спасим „Левски“

Извънредна среща на върха на ЕС на 20 февруари за бюджета

„Белингкат“: Човекът от записа по случая „Гебрев“ е участвал в отравянето с „Новичок“ срещу Скрипал

Ново силно земетресение разтърси Турция

Фейсбук се срина в редица страни

Прокуратурата разследва случая с мъртвата риба в река Марица

Алпинистът, пострадал край водопада Рилска Скакавица, е с фрактура на бедрена кост Мъжът е стабилизиран, съобщават от УМБАЛ "Св. Анна"

Шофьорският изпит става риалити шоу Металдетекторни рамки, скенери за засичане на радиосигнали и система за лицево разпознаване следи кандидатите

Изолирани помещения – т. нар. бели стаи, бяха въведени през 2017 г. за теоретичните изпити на кандидат шофьорите.

Компютърен навигатор задава маршрута на кормуване

Шофьорският изпит да се превърне в нещо като риалити шоу чрез тотално видеоследене на кандидата и при решаването на листовки, и при кормуването. Мерките са против купуването и продаването на шофьорски книжки и целта им е да намали корупцията в Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация”, бившата ДАИ. Предлагат се чрез промени в наредбата за провеждане на изпити за правоспособност за управление на МПС.

Камери и изолирани помещения – т. нар. бели стаи, бяха въведени още през 2017 г. за теоретичните изпити на кандидат шофьорите. Новото е, че при влизането в помещението, където се решават листовки, новобранецът ще минава през стационарна металдетекторна рамка. Преди това той ще оставя и заключва в шкафче телефона си и всякакви други електронни и метални предмети. За всеки случай ще проверяват и дрехите му с преносим уред.

В стаята ще има и монтиран скенер за засичане на радиоизлъчвания. Преди началото на изпита лицето на кандидата ще бъде фотографирано от инспектори от ДАИ, а компютърна система за лицево разпознаване ще сравнява изображението със снимката в личната карта. При несъответствие тестът се проваля. През цялото време на решаване на листовки лицето на кандидата ще бъде снимано с камера. На 5 пъти автоматично изображенията ще се сравняват с първата снимка, направено преди началото на изпита.

Предвижда се още съдържанието на листовките още в момента да бъде генерирано на случаен принцип, за да няма възможност да се знаят предварително отговорите. По същата логика при изпита по кормуване маршрутът на учебния автомобил ще се определя от навигационен уред. И в купето кандидат шофьорът и изпитващият от ДАИ ще бъдат снимани през цялото време, а разговорите им – записвани.

Файловете и от теоретичния, и от практическия изпит ще се пазят 1 година като доказателство в случай, че някой се жалва, че е скъсан неоснователно, или че са му искали рушвет. В проекта за промени в наредбата липсва изцяло лансираната миналата есен идея изпитите да се провеждат само на автомобили, които ДАИ ще си купува и оборудва. Сега от автомобилната администрация трябва само да осигури камерата с микрофон и уреда за навигация, които за изпита да се монтират в учебната кола.

 

На 14 януари

Инструктори на протест срещу повечето часове за кормуване

Няколко големи организации на автомобилни инструктори, сред които и Съюзът на българските автомобилисти (СБА), подготвят протест на 14 януари срещу увеличения брой часове за кормуване. През ноември м. г. образователното министерство утвърди нова методика за обучение на кандидат шофьорите, според която часовете за практическо обучение от 31 трябва да станат 42. Предвижда се кормуване нощем, по магистрала, при мъгла и други трудни атмосферни условия. За да се удостовери, че методиката се спазва, инструкторът и курсистът трябва да си правят селфи, когато карат извън града, а в учебните коли да се следят с GPS система. Противниците на новите правила твърдят, че по този начин курсовете ще се оскъпят и от 600-700 лв. сега, ще надскочат 1000 лв.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.