15 секунди внимание е достатъчно за поколението Z

59% от хората в света предпочитат да гледат видеа, вместо да четат текст в социалните мрежи 

Приложението за кратки видеа TikTok е най-тегленото в цяла Европа за 2020 г. с цели 163 милиона инсталирания или ръст от почти 80% спрямо 2019 г. Не говорим за видеа от типа на YouTube, а за нещо по-модерно. Китайското приложение TikTok вече е натрупало 2 милиарда потребители в цял свят, а възходът му през 2021 г. може да е по-голям от този на Facebook, Instagram и YouTube взети заедно. Какво толкова се промени за една година, че компанията да запише този огромен скок? Как едно видео може да промени нагласата на цяло едно поколение? И как се стигна до тук?

Отговорите се крият в целия ни начин на живот. Бърза храна, бърз интернет, бързи коли, умни телефони, автоматизация на процесите. Всичко ни е сякаш на една ръка разстояние и ни се сдъвква предварително. И свикваме да не се мъчим, особено в свободното си време. Скролваме, вместо да прелистваме книги. Трупаме лайкове, вместо факти. И така средно 3 часа на ден 4 милиарда потребители в света прекарват време в социалните мрежи, където има по-малко текст и повече изображения и видеа.

Един от факторите за популярността на технологичния гигант несъмнено е пандемията с COVID-19, както и фактът, че близо 60% от аудиторията на приложението е на възраст до 25 години. Именно те бяха с най-много свободно време и затворени вкъщи през изминалата 2020 г. и TikTok и YouTube спечелиха най-много от онлайн обучението и затварянето на молове и кафета. А TikTok се очерта като явен победител. Употребата му е нараснала с 27% сред 20-годишните и с 33% сред тийнейджърите до 15 години през периода на лакдаун в Европа.

TokTok е новият начин на поколението, родено след 2000-та година, да забогатее бързо и ефективно, развличайки своите набори, със съдържание, което се приема лесно и се смила още по-лесно. Една от най-богатите инфлуенсърки е само на 21 и вече е натрупа 5 милиона долара от приложението. Масово видеата в приложението са забавни и кратки, до 15-20 секунди, с мелодия, която започваш да си тананикаш след третото клипче, тъй като приложението има силно изразени трендове, които повечето хора следват и имитират дословно. Самият фийд лично на мен ми е еднотипен, въпреки че се намират и образователни видеа, от които да научиш някой полезен факт. Но всичко зависи от твоите интереси. Софтуерът е на база твоите търсения на ключови думи и профилите, които следваш и харесваш.

Средно осем пъти на ден TikTok се отваря от един потребител или сумарно 46 минути, толкова време се прекарва в търсене на развлекателни видеа. В сравнение с Facebook, където се прекарват 38 минути на ден и Instagram - 29 минути. След улеснението за окото, а именно Instagram, където текстът е в пъти по-кратък, а изображенията ярки, се оказва, че поколението Z има нужда от още по-лесни начини за онлайн „социализация“. Знаете ли и че човек чете максимум 80 знака в пост във Facebook, ако е по-дълъг го игнорира или дори не го чете? С 50% по-малка ангажираност са постовете с 80 знака, спрямо тези с 40 знака.. А за рекламен пост знаците са лимитирани до 14. Иначе рекламата се смята за неефективна. А в TikTok? Ами там текст просто няма.. Това е разковничето.

За да привлечеш читатели, то те със сигурност трябва да са над 25-годишни. Колко грубо звучи това? Но е истина, драги читатели. Поколението, родено след 2000-а просто няма интерес да чете, както са чели неговите родители и може би в това няма нищо лошо..

До 2022 г. онлайн видеоклиповете ще съставляват над 82% от цялото онлайн съдържание.

Технологичният век си има свои специфики, като например това, че трафикът на видеата е с 15 пъти повече, отколкото през 2017 г. Това е така, защото цели 59% предпочитат да гледат видео, отколкото да четат текст. Тъжно ви звучи? Не тъжете, може би това е новият начин да четем, но не текст, а жестове, лица, настроения, усмивки.

Коментари

Задължително поле