На 18 януари 2020 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за събота, 18.01.2020

10-те най-поръчвани питиета за 2019 година в цял свят

Джъстин Трюдо призова Иран да предаде черните кутии от сваления самолет на Франция

Томислав Дончев: 10-15 млрд. лв. са необходимите инвестиции във водния сектор

3,6 млрд. евро са приходите от международен туризъм за периода януари-ноември 2019 г.

Емил Димитров: Няма вредни емисии от изгарянето на отпадъци в ТЕЦ „Бобов дол“

Групата GRECO поздрави България за борбата с корупцията Страната ни е изпълнила общо 16 от 19 препоръки, отправени през 2015 година

Конър – милиардер на 35?

83-годишна жена почина след удар от кола в Разград

САЩ готвят нови санкции срещу Венецуела

Зеленски не прие оставката на премиера Гончарук

Протестит срещу пенсионната реформа затвори Лувъра

„Студена” източена с подпис на Димов от „Стомана” Синдикатите настоявали да не се спира водата на дружествата

„Труд Уикенд“ – един вестник за два дни

15 000 строителни фирми работят в сивия сектор От браншовата камара настояват всички компании да бъдат вписани в професионалния регистър, за да се гарантира качеството на изграждане

Близо 15 000 строителни компании работят в сивия сектор, тъй като законът в момента им го позволява. Това става ясно от изказването на изпълнителния директор на Камарата на строителите в Бълария инж. Мирослав Мазнев. Това са фирми, които изграждат обекти с площ до 1000 км .м. , височина 10 метра и за максимум 50 обитатели. В момента в парламента се подготвят промени, според които бригади, които нямат регистрация в професионалния регистър на Камарата ще могат да строят само сгради с площ до 100 кв.м., но според браншовата организация и за тях трябва да се изисква лиценз. Причината е, че вписаните в регистъра компании са длъжни да отговорят на редица изисквания, да имат наети съответните специалисти и да гарантират качеството. Докато бригадите в сивия сектор могат да строят без контрол и няма гаранция за качеството им на работа.

Представители на големи фирми-членове на Камарата на строителите отрекоха, че имат договори за подизпълнители с държавната компания „Автомагистрали“ ЕАД, която ще изгражда 134 км от магистрала „Хемус“. Нямаме контракти за контрагенти или доставка на строителни материали и механизация, заявиха представители на „Хидрострой“ и „Трейс Груп Холд“. От „ПСТ Груп“ бяха категорични, че имат десетгодишна история на партньорство с държавната фирма, но не и договор за подизпълнител за дострояването на магистрала „Хемус“ или получени аванси.

Строителната продукция бележи ръст за първите 9 месеца на 2018 г спрямо същия период на 2017 г., стана ясно от изказването на инж. Мазнев. През изминалата година преобладаващ е бил делът на сградното строителство, но предвид предстоящото изграждане на магистрали и договори за строителство на водна инфраструктура се очаква през 2019 г. инженерното строителство да вземе превес.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.