15 храни за здрава коса

Това, с което се храним, освен че ни дава енергия, се превръща в част от нас. Когато приемаме храна, тялото ни поема веществата, които са му нужни, а другите изхвърля. Затова е важно да се храним разнообразно и ако ни липсва нещо, да си го набавим по естествен начин – като го изядем.


Може да подхраним косата си външно чрез балсами, шампоани или маски, но много по-добре е косъмът да е силен и жизнен отвътре. Какви храни са подходящи, за да имаме здрава коса, може да проследите по-долу:


Стридите са по-малко популярни в България, но затова пък съдържат цинк. Той е основен минерал, който помага да имаме здрав косъм, добре закрепен за главата. Липсата на достатъчно цинк води до косапад. Пърхотът също може да е вследствие от недостиг на минерала.


Канелата има много ползи за здравето. Тя може да подобри кръвообръщението, включително и на главата, като така насърчи растежа на косата.


Морковите са богат източник на витамин А. Яденето им сурови или под формата на чаша сок, които приемаме редовно, би подобрило дебелината на косъма и ще помогне за разстежа на косата. Освен това укрепва корените и намалява косопада.


Сьомгата съдържа Омега-3 мастни киселини, които са изключително в важни както за тялото, така и за косата. Откриваме ги и в други риби, затова се препоръчва те да присъстват на нашата трапеза. Смята се, че те помагат и за хидратация на кожата. За последното все пак е препоръчително да пиете повече вода.


Млякото, черният дроб, говеждото и телешкото месо са добър източник на биотин. Дефицитът му е една от причините за цъфтежа на косата. Биотинът е водноразтворим витамин, който не може да се складира в човешкия организъм и затова се налага да снабдяваме с него чрез хранене.


Ядките, като бадеми, лешници и слънчогледови семки съдържат витамин Е, чието приемане също е важно за здрава коса. Те подобряват кръвообращението на скалпа и съответно разстежа на косата. Консумацията им се отразява също на блясъка и еластичността на косъма.


Една от особено полезните храни в нашето меню е спанакът. Той е богат на желязо, магнезий и още много други вещества и витамини, което се отразява положително на растежа на косата, състоянието на косъма и неговата здравина. 

Яйцата са често използвани в нашата кухня. Те съдържат протеини. Липсата им може да се отрази на косата, като тя стане суха, а косъмът – слаб. Консумацията им подпомага също гъстотата на косата, нейната издържливост и блясък. Яйцата са често използван продукт и в рецепти за маски за коса.


Авокадото също присъства в маските за коса. Освен това е плод, богат на биотин, желязо, селен, магнезий и още куп полезни вещества и витамини, които помагат да сме здрави.


Боровинките са друг плод, който влияе добре на косата. Те съдържат проантоцианидини и витамини като В12, които забавят побелязането.

Коментари

Задължително поле