Най-тихата кола с 12-цилиндров мотор превръща всеки мъж в Джеймс Бонд

Дрезгавият грохот на всеки 12-цилиндров двигател няма как да не събуди децата, съседите и кучетата в квартала, ако собственикът на автомобила се прибира късно и(ли) излиза рано от вкъщи. Мнозина притежатели на спортни коли разчитат точно на този ефект и дори нарочно вдигат оборотите, за да привличат внимание и да парадират: “Ако хората не са видели още какъв “звяр” съм си купил, нека поне да го чуят!”

40-3

От тази есен, сякаш по случай началото на учебната година, Aston Martin пуска на шосето автомобил, който ще се чува и забелязва много отдалеч. Но може да се придвижва и удивително безшумно, когато водачът реши да не дразни тъпанчетата на съседите и да не буди децата им, докато паркира късно вечер. Достатъчно е да активира с бутон режима за тиха работа на мотора при ниска скорост - Silent Start Mode. Тогава звуковите клапи на изпускателната система остават затворени. В резултат, вместо да реве, мощният 12-цилиндров двигател кротко шепне.

40-5

Никога досега инженерите на Aston Martin не са създавали толкова тиха кола като новия модел DB 11. Това е автомобил, който не се набива брутално нито в очите, нито в ушите на хората. Неговата тиха красота не крещи по улиците “Погледнете към мен!”, но завладява вниманието със стилното си присъствие и пак кара всички да обръщат глава и да го зяпат. Дори ефектният заден спойлер (задължителен белег на спортните модели) се активира само при висока скорост и в спортен режим на шофиране.

Не бива да добивате погрешно впечатление, че Aston Martin DB 11 е скука. Няма как да скучаете с колата, която всъщност е серийният вариант на забележителния Aston Martin DB 10 на Джеймс Бонд от последния филм “Спектър” и струва от 205 000 евро нагоре.

40-4

Това е първият модел, който малката британска компания произвежда съвместно с германския гигант Daimler. Нова платформа, нов двигател, изцяло нова архитектура - всичко това не е по силите на бутиковата английска марка, затова се разчита на помощта от мощния германски партньор. А щом тя е гарантирана, пътят пред Aston Martin изглежда прав и покрит с гладък асфалт. Затова по него се потегля с пълна газ. Занапред на всеки девет месеца ще се ражда по един нов модел, докато гамата не се подмени изцяло. Извън основното ястие на гладната клиентела ще бъдат сервирани деликатеси като хиперколите Vulcan (с мощност 800 конски сили и цена над 2 милиона евро) и AM RB 001 (с мощност над 1000 конски сили и цена над 4 милиона евро).

40-6

Мащабната офанзива започва сега с лансирането на новия DB 11, който замества в гамата досегашния DB 9. През 2017 г. ще излезе наследникът на Vantage, през 2018 г. - на Vanquish, а през 2019 г. ще видим и първия джип на Aston Martin с кодово название DBX. Всички тези модели ще използват архитектурата на DB 11. И много технически компоненти и електроника на Daimler. Който е карал Mercedes, ще познае същите превключватели, екрани и системи като в германските автомобили.

40-7

Днес малките производители на спортни коли като Aston Martin ще рухнат без мощната опора на някой гигант. Няма лошо - Bentley и Lamborghini разчитат на Volkswagen, Rolls-Royce - на BMW, Ferrari - на Fiat. В автомобилите от тези култови марки усещането е различно. В Lamborghini стотиците коне в двигателя препускат в дива оргия, Bentley ги рафинира, Rolls-Royce ги облагородява, Ferrari ги митологизира, а Aston Martin ги окрилява. За DB 11 летенето по пътя при натискане на газта е нещо толкова естествено, каквото е плащането на сметката на касата в супермаркета.

40-12Новият битурбо мотор V12 с обем 5,2 л изпраща ентусиазирано мощността на 608 коня към задните колела. Осемстепенната автоматична трансмисия от ZF сменя предавките бързо и отсечено. Спринтът от място до 100 км/ч отнема 3,9 секунди, максималната скорост достига 322 км/ч. Точно това се очаква от един Aston Martin, в който задвижващите системи са хармонизирани като оркестър. А колко силно ще звучи симфонията от 12-те цилиндъра, зависи единствено от диригента, пардон - шофьора.

Цилиндрите се изключват при ниско натоварване

След като Daimler придоби 5% от акциите на Aston Martin, е логично в новия модел на британската компания да се вграждат електроника, компоненти и технологии на Mercedes. Такива са навигацията, мултимедията, дигиталният кокпит, камерите и сензорите за 360-градусово наблюдение, благодарение на които при натискане на бутон DB 11 паркира автоматично без действия на шофьора.

40-9

Моделът е “гран туризмо” в класически вид - компромис между суперспортна кола и лимузина с конфигурация 2+2 места. Луксозната пътническа кабина е обзаведена с ръчно обработена кожа, безупречен дървен материал и орнаменти от алуминий. Двигателят е разработка на Aston Martin и се произвежда в завода на Ford в Кьолн. Моторът е ново поколение, работи с двойно турбо пълнене, старт-стоп система и технология за изключване на цилиндри за икономия на гориво във времето, когато двигателят не се използва под пълно натоварване.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили