2000 коня за 3 милиона евро

Първите екземпляри от японската хиперкола Aspark Owl вече са изложени в избрани шоурумове по света. Електромобилът с четири мотора струва 3 млн. евро.

Първата японска електрическа хиперкола е най-бързата в света

От 0 до 100 км/ч за по-малко от 2 секунди

Най-бързият спринтьор сред леките автомобили носи името Aspark Owl. Първата японската електрическа хиперкола, която се сглобява в Торино, регистрира на пистата в Мизано (Италия) ускорение от 0 до 100 км/ч за 1,72 секунди. Няма друг сериен модел, който може да се похвали с такава бързина.

Бързи в пазаруването трябва да бъдат и хората, които искат да притежават тази брутална машина. Нейното производство е ограничено до 50 екземпляра. От тях 20 са предназначени за Европа, като цената започва от 3 милиона евро.

Който плати въпросната сума, получава кола с умопомрачителна динамика. Задвижването се осъществява от четири електрически двигателя, които заедно генерират мощност от 2012 конски сили и максимален въртящ момент от 2000 Нм. Както вече стана ясно, ускорението от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 2 секунди. За спринт от 0 до 300 км/ч са необходими по-малко от 11 секунди. Максималната скорост на движение е 400 км/ч.

Хиперавтомобилът тежи около 1900 кг, тъй като е оборудван с мощна високопроизводителна литиево-йонна батерия с капацитет 64 киловатчаса. С едно зареждане се изминава пробег от 450 километра. Четирите електромотора с общ системен ресурс от 2012 конски сили и 2000 Нм са най-мощните досега, които се монтират в електрически автомобил. Те се развъртат до рекордните 15 000 оборота в минута. Затова Aspark Owl притежава три пъти повече мощност от болидите в електрическата “Формула Е” и два пъти повече от бензиновите автомобили във “Формула 1”.

Конструкцията на автомобила е тип монокок от карбон. В най-високата си точка покривът се издига само на 99 см над асфалта. В задната част е инсталирано активно крило, което се активира автоматично при скорост над 150 км/ч, за да осигури допълнително аеродинамично притискане към асфалта и по-добро сцепление.
Хидравличното окачване дава възможност на пилота да регулира просвета в диапазон от 8 до 16 см.

Височината може да се адаптира автоматично и от електрониката в зависимост от скоростта на движение. Колелата са с размер 20 инча отпред и 21 инча отзад. За ефективното спиране се грижат спирачни апарати с 10 бутала отпред и 4 бутала отзад. В кокпита са инсталирани 4 екрана, от които водачът получава информация за работата на всички системи в автомобила.

Коментари

Задължително поле