НСО: Наш служител не е участвал в спор между шофьори в столицата Автомобилът, управляван от участник в инцидента, е предоставен с договор за временно ползване на НС

Изобилие от кино на Берлинале за 70-и път Филмовият фестивал празнува юбилей

Катастрофа със загинал велосипедист затвори Хаинбоаз Леките автомобили се пренасочват през Шипка, а товарните изчакват

Лъжат с мазило за болки в ставите Купуват снимки за 15 долара от интернет и мамят, че български доктор препоръчва лекарството

Таксиметров шофьор изгони от колата си пътник, пристигащ от Ухан (ВИДЕО)

Германско селце става център на ЕС

Емил Караниколов: Протестът срещу Наредба Н-18 се политизира

Курсът лев-евро гарантиран от парламента Само с ратификация на НС ще може да се променя стойността на валутата

Докога пенсионер с ТЕЛК може да ползва данъчно облекчение

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 30 януари 2020

Европарламентът ратифицира споразумението за Брекзит

Палестинците отрязаха плана на века на Тръмп Проектът критикуван, че следва израелските искания

Макрон за излизането на Великбритания от ЕС: Ще бъде тъжен ден

Седем обвинения за Васил Божков (обзор) Шефът на „Нове холдинг” е обявен за международно издирване

Пуснаха от ареста мъжете, ударили полицаи на протеста пред МРРБ

4 хитри начина да не напълнеете по празниците

Сладкото и пиенето не са забранени

Един снежен човек се брои за спорт

Покрай коледните и новогодишните празници е в реда на нещата да си позволите да нарушите режима си, да прекъснете тренировки и да опитате от неустоимите традиционни ястия и десерти. Потопени в празничния дух, лесно може да прекалите с калориите, което неминуемо ще се отрази на фигурата.

Другата крайност – пълно въздържание от въглехидрати, захар и алкохол, също не е добра опция, тъй като би внесло излишно напрежение и стрес в дните, в които можете да сте спокойни и отпуснати.

Идеята е да откриете баланса между това да си угодите и това да не прекалите с изкушенията, като тази задача ще постигнете лесно и бързо с тези 4 хитри начина, благодарение на които ще си спестите излишните килограми покрай празниците.

Хранене преди храненето

Идеята на това правило е, преди да се отправите към коледната вечеря/обяд, да хапнете нещо нисковъглехидратно и високопротеиново като кисело мляко с плодове/семена, шепа сурови ядки или просто един плод. По този начин ще заситите глада си и респективно няма да се чувствате изкушени от обилната трапеза, което означава и че ще консумирате по-малко храна.

В допълнение към тази хитрина е важно да се отбележи, че пропускането на основно хранене също е много погрешна стратегия. Някои хора предпочитат да не закусват или обядват преди коледната вечеря, което обикновено води до преяждане и приемане на повече от необходимите калории за деня. Така освен с тежест в стомаха те се прибират у дома и с гузна съвест.

По една „награда“ на ден

Сред богатото разнообразие от коледни ястия и ароматни десерти е трудно човек да се ограничи и същевременно е много лесно да прекали. Затова най-добрият съвет е да се спрете на едно единствено позволено прегрешение за целия ден или поне за конкретното хранене (обяд/вечеря), било то основно ястие или десерт. Още по-добра стратегия е това да е нещо типично коледно като щолен или джинджифилови курабийки, които не бихте опитали през останалата част от годината. По този начин ще очаквате с вълнение и нетърпение момента, когато ще си позволите да хапнете, а самото ястие ще бъде много по-специално от останалите.

Без сладки разредители към алкохола

За да не прекалите с калориите, криещи се в алкохола, добра идея е да заложите само на един вид и да се ограничим до 2-3 чаши. Всички сокове, газирани напитки и сиропи ще добавят още калории към питието ни, затова коктейлите може спокойно да замените с червено вино, типично за сезона.

Покрай алкохолните питиета е добре да си припомним, че хидратацията е особено важна за правилното усвояване на храната от стомаха. Чаят от мента е много подходящ за моментите на преяждане или подуване на корема.

Поне малко движение всеки ден

Тук не става дума да посещавате фитнес залата 3 пъти седмично, а просто да останете активни. Пълното заседяване или застояване на едно място ще ви направи лениви и без настроение. Ако навън е твърде студено, винаги може да отделите няколко минути за йога или стречинг у дома, благодарение на които ще забързате метаболизма и ще имате повече тонус. При по-хубаво време разходката в парка, кънките на лед и дори правенето на снежен човек, са забавни и приятни начини да се раздвижите, а и да прекарате повече време с близки, приятели и роднини. Най-добрата идея е да правите дълги разходки след по-тежките и обилни хранения, с което ще намалите подуването и дискомфорта в стомаха.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.