4 вредни позиции на тялото (Съвети)

Когато нещо не е наред, тялото ни има свой начин да ни уведоми. То ни изпраща различни знаци или с други думи – симптоми, и ни подсказва, че трябва да направим нещо по въпроса. Например, главоболието може да се дължи на обездвижване. Много хора се оплакват от това, но не правят нищо, за да разберат същността проблема и да го коригират. Винаги първата стъпка е локализиране, а след това лечение на съответните области, където присъства дискомфорт. Важно е да се опитате да избягвате някои стойки и практики, които може да са причинители на тази болка.

 

1. Неправилна стойка пред лаптопа 

Когато прекарваме много време, седнали с извит гръб или заемаме външна позиция на раменете и сме прегърбени назад, можем да си създадем болки в кръста и в централната област на гърба. Освен това е нормално да изпитваме дискомфорт във врата или горната част на раменете си, защото вратът ни трябва да се справя с продължителното напрежение, докато гледаме право в екрана с часове.

Правилният начин: Дръжте раменете си отпуснати, така че лактите да си лежат върху тялото. Облегнете гърба си на гърба на стола. Също така, оформете ъгъл между 90° и 100° между бедрата и коленете си. Поставите екрана на лаптопа в обсега на хоризонталната линия на зрението, така че да улесните шията си.

 

2. Вдигане на тежки предмети 

Когато става въпрос за вдигане на тежък багаж, извършваме това действие несъзнателно и е много вероятно да не го правим правилно. Помислете за момента, в който трябва да вземете кутия от пода. Първото нещо, което трябва да се вземе предвид, е дали имате достатъчно сила, за да вдигнете конкретните килограми. Грешните движения и надценяването на способностите ни могат да доведат до сериозни травми на гърба. Един от най-важните фактори, е да не огъвате гърба или талията си, когато се упражнява толкова голямо усилие.

Правилният начин: Раздалечете краката и коленете си. Стегнете корема си, докато държите предмета, като той е възможно най-близо до тялото ви. С помощта на мускулите на бедрата го вдигнете. Дръжте гърба си изправен през цялото време.

 

3. Спане по корем 

Сънят е едно от най-важните неща, които правим в денонощието. Това е единствената дейност, чрез която тялото се саморегенерира. По този начин то се подготвя за изпълнението на много ежедневни задачи и функции. Много от нас обичат да спят по корем с лице във възглавницата, но тази позиция може да доведе до здравни усложнения. Когато лежим с лице надолу, заемаме неестествена позиция. В крайна сметка, това може да доведе до мускулни увреждания, болки в шията или дори до тортиколис.

Правилният начин: За да се отървете от този лош навик, можете да легнете с лице надолу до момента на заспиване. Тогава променете позицията си в легналото. За да не се събудите отново по същия начин, можете да поставите възглавница до себе си и да я прегърнете през нощта. Така ще избегнете повторното заемане на неправилната поза по време на сън.

 

4. Кръстосване на краката 

Когато седнем, много от нас кръстосваме краката си, без дори да го осъзнаваме. Най-лошото е, че така може да прекараме цял работен ден. Колкото и удобно да изглежда, преплитането на краката за дълг периоди от време е една от основните причини, които могат да доведат до разширени вени и развитие на кръвни съсиреци. Те, от своя страна, могат сериозно да увредят тъканта или да навредят на седалищия нерв, наред с други усложнения.

Правилният начин: Дръжте краката си паралелно през цялото време. Те винаги трябва да имат подпора - под или някакъв праг. Гърбът винаги трябва да е изправен.

Коментари

Задължително поле