Кои зодии говорят с Бог

На 20 януари 2019 да почерпят

ЦСКА продаде Мауридес

Американски военни убиха 52 сомалийски ислямисти при въздушен удар

Николай Банев с писмо от следствения арест

Тайбе и ансамбълът отличени в Нощта на шампионите

Тръмп обяви, че е избрано мястото за срещата му с Ким Чен-ун

Брутален феминизъм и политкоректни глупости в „Капитан Марвел“ Новата партийна линия се спазва от Холивуд

„Битка“ под водата САЩ-Русия – 0:1 Американците се самоуспокоиха като победител след края на Студената война

17 мигранти са в неизвестност, след като лодка се преобърна край Либия

Общинските съветници от БСП питат Фандъкова защо не прилага мерките срещу замърсения въздух

„Левски“ тръгна с хикс срещу руснаци, Стоянович доволен от промените в клуба

Отмениха и забавиха около 6 700 полета заради снежните бури в САЩ

Меркел заяви, че ще направи всичко възможно Великобритания да напусне ЕС със споразумение

България екстрадира в САЩ руски хакер, обвинен в компютърни измами

5 леки пиеси за тиган, фурна и виртуоз Ненатоварващи безмесни ястия за летните жеги

Отминаха студените зимни дни с мазни пържоли и тежко вино, предшествани от ракия и туршия. Оцелелите преживяхме и грандфинала на Великденските пости и агнешките оргии по Гергьовден. Идват жежки летни месеци, в които душата жадува за нещо леко, ефирно и разтоварващо на трапезата. Ето нашите предложения за пет лесни и предимно постни ястия за горещия сезон.

Омлет

s27-omlet

Продукти:
4 сварени пресни картофа; 4 големи гъби; 1 гл. лук; 1/2 червена чушка; 5-6 сварени розички броколи; няколко маслини; копър; настърган пармезан; 5 яйца
Начин на приготвяне:
Запържете нарязания на полумесеци лук, гъбите, чушката. Добавете нарязаните на шайби картофи, да се позапържат, добавете броколито и маслините. Разбийте яйцата с копъра и пармезана, залейте със сместа зеленчуците. След като се стегне, преместете в хубаво загрята фурна и печете до готовност.

Рататуй

s27-ratatui

Продукти:
2 големи червени чушки; 300 г патладжани; 1 кг тиквички; 1 кг домати; 1 -2 гл.лук; зехтин; 1 дафинов лист; кимион; 4 ск.чесън; сол; пипер; захар; босилек
Начин на приготвяне:
Нарежете чушката на квадратчета (2х2), тиквичките на дебели кръгчета, патладжаните на парчета, лукът на резени, доматите на кубчета.
Поръсете тиквичките и патладжаните със сол и оставете 30 минути.
Сложете малко зехтин в тигана и бързо запържете чушките, извадете в чиния. Същото сторете с лука, тиквичките и патладжаните. Долейте още зехтин, сложете чесъна, доматите, зелениите, сол, пипер и захар. Разбъркайте и добавете зеленчуците. Гответе около 5 минути, като бъркате постоянно. Добавете босилека, още веднъж разбъркайте и сервирайте.

Запечени домати със сирене

s27-dommozar

Продукти:
4 големи, месести домата; 300 г сирене “Моцарела”; 2 средни гл. лук; 2 ск. чесън; 1/2 ч. л. сол; 2 с. л. олио; бял пипер; 1 с. л. риган, босилек; зехтин
Начин на приготвяне:
Намажете тавичка със зехтин. Загрейте фурната до 220 °C. Измийте доматите, подсушете и нарежете заедно със сиренето на парчета дебели 1 см. Наредете вертикално ред домати, ред сирене и т.н. Изчистете и нарежете лука и чесъна. Посолете чесъна и пасирайте. Смесете зехтина, чесъна, лука и пипера и с тази смес полейте доматите и сиренето. Запечете във фурната за 20 минути. Посипете с риган и босилек. Запечете още 5 минути.

Зеленчукови кюфтета
с бяло сирене

s27-zelkuffeta

Продукти:
2 големи моркова; 1 голяма тиквичка; 1 малка гл.лук; 55 г бяло саламурено сирене; 4 с л брашно; 1/4 ч л кимион; 1/4 ч л мак; 1 ч л къри; 1 с л магданоз; 1 яйце, леко разбито; 2 с л масло; 2 с л олио; сол, черен пипер
Начин на приготвяне:
Настържете морковите, тиквичките, лука и сиренето. Смесете брашното с кимиона, мака, кърито и магданоза, добавете сол и пипер. Добавете брашняната смес към зеленчуковата, чукнете и яйцето.
Загрейте в тигана маслото и олиото, пускайте с лъжицата от сместа и изпържете кюфтенцата от двете страни.

Зеленчуково рагу

s27-zel_ragu

Продукти:
тиквички и патладжани – по 200 г; домати – 200-250 г; моркови – 150-200 г; чушка – 130 г; зелен фасул – 100 г; грах – 100 г; лук – 1 гл.; корен магданоз – 1 бр.; масло – 4 с.л.; чесън – 2 ск.; дафинов лист – 1 бр.; захар; сол; канела; магданоз
Начин на приготвяне:
Нарязаните зеленчуци – тиквички, патладжани, моркови, корен магданоз, лук – запържете леко в масло, след това добавете няколко супени лъжици зеленчуков месен бульон, добавете нарязаните на резени домати и чушка, посолете и задушете до готовност.
Фасулът и грахът, предварително сварени, добавете към задушените зеленчуци, добавете захар, пресования чесън, подправките и задушете още 7–10 минути.
При поднасяне поръсете с нарязан магданоз.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.