На 21 октомври 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 21.10.2019

Заев: Предсрочните парламентарни избори ще се състоят на 12 април 2020 г.

Президентът Радев ще бъде на посещение в Япония за интронизацията на император Нарухито

Интронизацията на император Нарухито (ИНФОГРАФИКА)

Полицейски хеликоптер и няколко патрулки преследваха 4 часа силно агресивна крава в Германия

Подкрепа от Путин за Сирия търси Ердоган Иска армията на Дамаск да се оттегли от границата

Президентът на Чили въведе извънредно положение в още три града

Възможен ли е свят без глупаци? Сборникът „Психология на глупостта” прави аутопсия на глобалната напаст

Нов епос по „Война на световете”

Стево Пендаровски: Имаме държавен консенсус, че искаме да продължим по европейския път

Села в Невестинско са заплашени от воден режим

Възстановено е движението на пътя София – Варна край Омуртаг

Фандъкова печели в два тура с 10 пункта Данните са от представително проучване за цяла София на агенция „Сова Харис“, направено по поръчка на „Труд“

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 21 октомври 2019

5 хитри начина за спиране на късното хранене Малките изкушения вечер добавят много калории на сутринта

Храненето след вечеря от години е повод за редица дискусии в здравната сфера.

От физиологична гледна точка, калориите, които приемате късно вечер не са проблем, ако се вписвате в дневния калориен. Проблемът обаче е че по това време хората по-често предпочитат вредната и калорична храна, което във времето води до напълняване.

Причините са доста – от скука, през глад (заради целодневно ограничаване на калориите), до хормонални проблеми или недостиг на дадени нутриенти в менюто.

Каквато и да е причината, има 5 лесни стъпки, с които може да контролирате вълчия глад вечер. Ето и кои са те:

№1 Винаги закусвайте. Неслучайно това е най-важното хранене за деня – дава ви енергия и контролира захарта, чиито нива пък определят колко често ще огладнеете през деня. Заложете на пълнозърнести храни или протеини под формата на кисело мляко/яйца, за да сте сити по-дълго време. Дори да не си падате по ранното хранене, опитайте се да го превърнете в навик, за да не наваксвате калориите в късните часове.

№2 Пригответе си храната отрано. За да не посегнете към чипса или шоколада, най-добре е да си приготвите здравословни алтернативи, които да държите под ръка. Винаги ги слагайте на видно място, а нездравословните снакове изхвърлете или приберете в дъното на шкафа.

Ето няколко идеи: суровите ядки и свежите плодове, които заедно пък са още по-добра комбинация; нарязани и замразени съставки за смути; пълноърнести крекери/оризовки с хумус/тахан и зеленчуци; кисело мляко със семена и дори пълнозърнест тост с авокадо.

№3 Пийте повече вода. Отдавна е известен фактът, че когато изпитвате глад или жажда до мозъка достигат едни и същи сигнали. Затова и много диетолози препоръчват преди хранене да се пие по чаша вода и чак след 30 минути отново да се прецени колко е силен гладът. По тази логика, ако през деня се храните с много сол, която задържа вода или просто не консумирате достатъчно от нея, е много вероятно да компенсирате жаждата вечер с повече храна. Освен вода може да приемате и чай (неподсладен) или зелено смути, в което да добавите вода.

№4 Измийте си зъбите. Ако след вечеря веднага се запътите към банята, да си измиете зъбите – дори да не е време още за лягане – ще дадете сигнал на мозъка си, че храненето за деня е приключило. Освен това, дори да хапнете нещо след пастата вкусът му определено няма да е приятен.

№5 Създайте си хоби. Вместо да лежите на дивана пред телевизора и да се чудите какво да хапнете, по-добре открийте ново хоби, което да занимава както съзнанието, така и ръцете ви. Решаване на кръстословици, рисуване или дори свирене на инструмент са все неща, които може да правите след вечеря, вместо да се тъпчете с вредни храни.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.