На 17 февруари 2019 да почерпят

Путин и Макрон обсъдиха положението в Сирия

Вижте 16-ия поход Луковмарш в София през обектива на „Труд“

Близо 700 пътници бяха свалени от влак в Германия заради намерен пистолет

Мирослав Ангелов от Враца: Плодове и чай ме спасиха дори от язва на стомаха Плодолечението е много полезно, но трудно без опитен водач

Френски изкушения в „Живот нависоко“ Жулиет Бинош пак при Клер Дени

Няма хора под развалините на университетската сграда в Санкт Петербург

Румяна Бъчварова: Истината за спасяването на българските евреи може да ни обедини като нация

Арестуваха 8 души за срутената мина в Бразилия

Специализираният съд остави в ареста Димитър Желязков-Очите

Областният управител на Пловдив Здравко Димитров информира премиера Борисов за ситуацията около инцидента с влак

Неонацистка заплаха събра стотици на контра на “Луковмарш“ (СНИМКИ)

Турция задържа 33-ма мигранти при опит да преминат в България

Срути се част от сграда на университета в Санкт Петербург

Майкъл Пенс и Ангела Меркел обсъдиха газопровода „Северен поток 2“

600 хил. кв. м. офиси излизат на пазара до 3 г. 70% от големите компании смятат да увеличат служителите си в този период

Купуват още на етап строеж

Около 600 хил. кв. м офис площи клас А са планирани или са на етап строеж в София и се очаква да бъдат завършени до три години. В същото време 70% от големите компании в столицата възнамеряват да увеличат служителите си в този период, като 31 на сто планират ръст от над 25%. Това показва проучване на консултантска компания сред сто дружества с общо 24 хил. служители и наета площ от 270 хил. кв. м.

„Независимо, че има много сгради на етап строеж, голяма част от тях вече са почти изцяло запълнени. В централната част на София не се очакват нови офиси в близките години, тъй като усвояването на големи парцели е трудно. Строителството в периферията е предизвикателство, защото за компаниите е важно служителите им да пътуват възможно най-малко до работното си място”, казва Димитър Иванов, ръководител на отдел „Представляване на наематели” в компанията.

61% от фирмите съобщават, че плановете им за растеж ще доведат до разширяване на офис площите им в близко бъдеще, като почти половината от участниците в допитването са заявили, че очакват разширение в рамките на следващите 12 месеца. Компаниите планират разширяването си между 6 и 12 месеца предварително, тъй като качествените площи не са толкова много, коментират брокери на имоти. Например една от големите компании сключи най-голямата сделка с офис площи за 2018 г. за наемането на 11 500 кв. м. в сграда, която се очаква да бъде завършена през първото полугодие на 2019 г.

Достъпът до сградата и близостта й до спирки на градския транспорт, най-вече на метрото, е от най-голямо значение при вземането на решение за наемане. 79% от участвалите в изследването компании смятат този фактор за много важен, а на второ място по значение се поставя наличието на интернет връзка (76%).

От компанията констатират повишаване на цената на паркоместата в последно време, поради което сгради с добре уредени паркоместа повишават конкурентоспособността си.

Наличностите от модерни офис площи в София достигат 1,93 млн. кв. м., а свободните площи са 9,1%. Наемите са на нива между 12 евро и 15 евро на кв. м. за офиси клас А и 8-11 евро за клас Б, сочат данните на компанията.

 

Тенденция

Фирми се местят в по-хубави сгради

74 на сто от компаниите използват офиси от отворен тип за служителите си.
74 на сто от компаниите използват офиси от отворен тип за служителите си.

Изискванията на наемателите за качеството на сградата нарастват с времето. Тенденцията за преместване на наематели от сгради клас Б към сгради клас А ще продължи, смятат брокери на имоти. Това се потвърждава от резултатите от изследване, според което 1/3 от компаниите не са доволни от спецификите на сградата, в която се намират, като качество на вътрешната среда, ниво на сигурност и ефективност на разпределение на помещенията.

54% от компаниите не са доволни от управлението на сградите, в които се намират, и много от тях са склонни да се местят в друга сграда с по-добро управление.

По отношение на организацията на работното пространство 74 на сто от компаниите съобщават, че използват офиси от отворен тип за всичките си служители или ги комбинират с с малки затворени помещения за ключови ръководители. Експертите не очакват тази тенденция да се промени в близко бъдеще, тъй като българският пазар е доминиран от глобални компании в секторите IT и BPO (Business process outsourcing) с дългосрочни планове за развитие в страната ни. Близо 42% от компаниите подкрепят работата от вкъщи като начин за оптимизиране на пространството или предоставяне на по-голяма гъвкавост на служителите си.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.