Първият български дигитален инфлуенсър е красива жена с чувство за хумор
Постовете ѝ не са генерирани от изкуствен интелект
Публикуваме репортаж за първия български дигитален инфлуенсър Ахинора, подготвен от нашия кореспондент във Варна Даниела Фархи от края на миналата седмица. Междувременно в седмичната си рубрика нашият дългогодишен автор Иван Стамболов-Сула изрази своето негативно мнение по темата в статията "Мъртвият интернет и изкуствената Ахинора". Текстът възмути създателя на Ахинора Светослав Георгиев, който изпрати своя позиция до вестника. „Труд news” е трибуна на различни гледни точки, затова публикуваме планирания репортаж без последваща намеса.
Първият български дигитален инфлуенсър е Ахинора от Варна. Образът ѝ е генериран от изкуствен интелект и е активен в социалните мрежи от 1 януари, а един от първите ѝ постове съдържа красиви утринни снимки от морската столица. Опознаването и промотирането на красиви и малко познати места в България ще бъде една от мисиите на дигиталната чаровница. За по-малко от две седмици тя вече има над 1700 последователи. Те са предимно млади хора, които активно коментират постовете на Ахинора и влизат в пряка комуникация с нея.
Красивата АI-инфлуенсърка е дело на варненската дигитална агенция "BG Content" и е създадена по идея на основателя на компанията Светослав Георгиев. "Решихме да приемем предизвикателството на тази нова пазарна ниша, за да създадем образ за пример, който е емпатичен, достъпен и олицетворява здравословния начин на живот, естетиката и вдъхновението. Ахинора се стреми да разруши границите между реалното и дигиталното и да породи интерес сред младите към българската култура, история и творчество", разказа пред "Труд news" Георгиев.
В продължение на три месеца той и трима негови колеги изграждали образа на 24-годишната девойка. Избрали всеки детайл от визията ѝ след внимателно проучване, за да отговоря на идеала за съвременна жена, да е приветлива и одобрявана. Работили усърдно и за да създадат образ с добро качество, който при всяко генериране изглежда еднакъв и реален. Че са успели, говорят доста постове на впечатлени от хубавицата мъже, които не разбират, че Ахинора е плод на изкуствен интелект, въпреки че това е ясно упоменато във визитката ѝ в социалните мрежи.
Съдържанието на постовете ѝ обаче не е генерирано от изкуствен интелект, а от „родителите“ на Ахинора. Те категорично не отговарят на нецензурни постове. Представят моменти от ежедневието ѝ – пътувания, музикални интереси, модни ангажименти, тренировки и хобита с усмивка и чувство за хумор, което я прави още по-земна за аудиторията. Вече са разработили концепция за развитието на образа за година напред. Част от нея е разкрита в една от първите публикации на Ахинора за плановете ѝ пред 2025 г.
Освен пътуването из България и поне три страни в Европа, движението и балансираното хранене, инфлуенсърката си е поставила задачи да участва в благотворителна кауза, да събере поне 10 000 последователи, с които да споделя идеи и да прочете поне 30 книги.
Дни след дебюта си в социалните мрежи Ахинора представи нова книга на българско издателство. "Има интерес и от други компании към продукта ни. Той е конкурентен и по използваната технологията, и по представянето пред аудиторията. До 2 месеца ще го развием, имаме амбицията да стане уникален в Европа", анонсира Светослав Георгиев.
Тази година Ахинора ще посети много очарователни кътчета в България. Създателите ѝ ще ги обходят, за да могат след това чрез софтуерни решения да комбинират реалните картини с образа на дигиталната девойка. Целта ще е представяне не само на природните красоти на страната ни, но и на българската култура и история.
Самият Светослав Георгиев не крие пристрастието си към историята. Затова кръстил AI инфлуенсърката Ахинора - на името на съпругата на хан Аспарух, която според легендите е създала първата мартеница. И това също е част от замисъла да бъде направена промоция на българското пред младите хора.
Засега това става само с постове и снимки, но предстои да се появят и видеа. Екипът на "BG Content" разработва още няколко дигитални образа. Финансират сами начинанието с идеята, че скоро и в България големи компании ще си колаборират с генерирани от AI образи, подобно на "Порше" и "Ауди".
"Изкуственият интелект може да е колело за ума, ако се използва правилно и етично. Бурното му навлизане в живота ни изисква и образоване на обществото, за да разпознава то истинското от фалшивото и да игнорира зловредните снимки и видеа с реални хора в нереални ситуации", коментира Светослав Георгиев. Той е убеден, че проектът Ахинора е пример за това как дигиталните технологии могат да бъдат използвани за създаване на позитивни и вдъхновяващи общности.
Сред 20-те най-изявени млади личности в България за 2020 г.
Светослав Георгиев смята, че създаданият от него и екипа му дигитален образ ще даде пример как новите технологии могат да се използват за позитивни и полезни неща.
Иновациите са в кръвта на "бащата" на Ахинора - Светослав Георгиев. Още докато учи във Висшето военноморско училище, през 2018 г. бъдещият корабен механик става част от екип, който представя дебютно България на престижен студентски конкурс на Европейската космическа агенция /ЕКА/ и печели отличие с проект за летище за космолети, които возят туристи в Космоса. Няколко месеца по-късно Светослав представя на конференция в Барселона свой авторски проект за уникален учебен кораб на подводни криле, съчетаващ контейнеровоз, автомобиловоз, танкер и кораб за насипни товари. И през 2019 г. участва в екипите, които представят страната ни на международни форуми и състезания на ЕКА и НАСА. През това време Светослав е главен редактор на студентското списание "Контрафорс", което е популярно сред възпитаниците на ВВМУ и обогатява техните знания с интересни и важни факти за дейността на студентската общност. Всичко това му носи номинация и го нарежда сред 20-те най-изявени млади личности в България за 2020 г. в класацията на JCI Bulgaria. Любовта му към компютрите и предприемачеството го насочва към сферата на IT услугите. В края на 2020 г. Светослав Георгиев стартира своята компания "BG Content", която се занимава с дигитален маркетинг, копирайтинг и web developing. Един от последните му проекти е създаването на морската социална мрежа Seaglem.