“Другите българки” е подигравка на няколко нива
ЛГБТ каузите станаха религиозен култ
Българското министерство на културата дава 10 000 лева за проект, в който транссексуални позират за снимки, имитиращи някои от великите картини на Владимир Димитров-Майстора. “Изложбата” се казва “Другите българки” и трябва да бъде открита в деня на жената 8 март. Това звучи като особено лоша шега и искрено ни се иска да беше точно това - просто прогнил плод на покварено въображение, вдъхновено от крайните прояви на примитивна трансджендър пропаганда и ритуалното погребение на биологичната реалност в някои части на света.
Ала не е лоша шега. Със сигурност е лоша, но не шега, а чиста и платена от държавата истина. За чиста не е толкова сигурно. “Национален фонд култура” към министерството на културата действително финансира тази екстремна ЛГБТ екстраваганца и явно планира многопластова подигравка с историята и естетиката на България. С парите на данъкоплатеца и цялата идея за подкрепа на хората на изкуството във времена на криза. С богатото творческо наследство на Майстора. С биологията, философията, с жените, с мъжете, със себе си...
Пиеса на абсурда, преписана от кошмарен разказ на Ървин Уелш и платена от този явно тъй привързан към “трансджендър каузата” български народ. Ако знаеха хората за какво отиват държавни пари... Това поне вече ще го знаят. И ще си правят изводите.
Авторът Михаил Вучков
Автор на фотографското фиаско, пардон, “възстановка” на прочутите шедьоври, е Михаил Вучков, който сам си каза, че не става въпрос толкова за изкуство и подмяна на изкуството, колкото за “ЛГБТ активизъм” и “социална ангажираност” в името на “маргинализирани и дискриминирани общности”. Патологичната политика на прогреса. Практики, познати от постмодерната културна революция, която безчинства на Запад и съсипва културния и обществен пейзаж на Стария свят, и неговото продължение зад океана.
Човекът зад “Другите българки” съвсем открито си заяви, че е търсел някакво малцинство, което да насложи върху българското художествено наследство и в крайна сметка е стигнал до транссексуалните.
Как обаче подобна концепция стига до държавно финансиране? Членът на експертната комисия от “Национален фонд култура” Симеон Василев оправдава одобряването с аргумента, че изложбата отговаряла на критериите на програмата за “Социално ангажирани изкуства”. Това ни кара да се питаме какви са тези критерии, каква е тази програма и защо изобщо има подобни неща?
ЛГБТ активистите са подкрепени от най-големите корпорации и институции на планетата, изсипват се милиарди в пропаганда за подмяната на биологичната реалност и цензуриране на свободното слово.
Трябваше ли и българските власти да се включват с принос към официалната глобална лъжа? И то с подобна естетическа екзекуция - биологични мъже като жените от картините на един от най-великите ни художници?
За 8 март? Отделно този транс активизъм на гърба на Майстора съвпада с честването на 140 години от неговото рождение. Истинска изложба, с истинско изкуство, се откри по повода в Кюстендил с 300 картини на прочутия творец, включително и 14 непоказвани творби.
А директорът на художествената галерия “Владимир Димитров-Майстора” в Кюстендил Валентин Господинов каза за “Труд”, че вижда нищо общо с Майстора в изложбата “Другите българки”.
На едно ниво това е така. Но на друго ниво това си е точно гавра с него. Естетиката на Майстора е използвана с политическа цел като поредната платформа на ЛГБТ активизма. Ето как картините стават карикатури.
Недоволство срещу Мирена Станева, назначена от Минеков
Организации питат как се одобряват проектите
Директорът Мирена Станева, която бе назначена през август миналата година от служебния министър Велислав Минеков.
В края на януари няколко културни организации изразиха в медиите недоволство за начина, който се разпределят парите в Национален фонд “Култура” и се одобряват проектите, които да получат финансиране.
Те поискаха оставката на директора Мирена Станева, която бе назначена през август миналата година от служебния министър Велислав Минеков, както и на управителния съвет. Фондът се управлява от директор, назначаван от министъра на културата след конкурс и от управителен съвет, в който има 10 души - представители на различни съсловни организации. Станева стъпи в длъжност след като повече от месец Управителният му съвет не успя да избере временно изпълняващ длъжността след оставката на Борислав Геронтиев в края на юни.
Според представители на културни организации в управлението на фонда е некомпетентно, липсва публичност на голяма част от дейността му, а проекти са отказвани без мотиви.
“Пари от Европа ще дойдат срещу реформи, а реформи в НФК не просто няма, а той отново затъва в административно блато поради липса на компетентност”, коментира Асен Асенов директор на Фондация за култура и изкуства “ЕДНО”, която е организатор на културни събития, между които и фестивала за съвременен танц и пърформънс One Dance Week. Организацията е една от седемте, които съдят фонда заради отхвърлен проект с неясни мотиви.
Идеята на фонда, който работи от ноември 2000 г., е да подпомага развитието на културата и разпространението ѝ в страната и чужбина. Основните средства идват от държавния бюджет. Средствата се предоставят за творчески проекти, избрани в конкурси по предварително изготвена и одобрена от Управителния съвет програма.
В управленската програма на правителството за сектор “Култура” е записано, че ще се работи за децентрализация на фонда в краткосрочен план, а в дългосрочен - след шест месеца, да се види дали фондът да не стане агенция извън министерството.
Във вторник министърът на културата Атанас Атанасов и членове на политическия му кабинет проведоха видеконферентна среща с членовете на УС на Национален фонд “Култура”, на която обсъдиха визията за развитието на Фонда. От министерството предложиха План за действие по 7 ключови теми. Предвижда се преглеждане на всички процедури, правила и договори, с цел подобряване на дейността на Фонда, синхронизиране на нормативната уредба с изискванията на Националния план за възстановяване и устойчивост, както и повишаване на заплатите, но без конкретика. Министърът каза, че настоящата среща “няма да остане единична, тя поставя началото на един дълъг период на съвместна работа” и детайли по плана тепърва ще се уточняват.