Снимки на руски ударен изтребител Су-34, летящ в нова пустинна кафяво-жълта цветова схема, която не е виждана в руските въоръжени сили, подхраниха значителни спекулации относно възможността самолетът да е бил построен за износ. В миналото изтребителят от този клас не е бил изнасян, но от 2022 г. насам мащабът на производството му се е увеличил повече от два пъти, пише Military Watch Magazine. Повечето водещи потенциални чуждестранни клиенти за Су-34 имат пустинен климат и боядисват изтребителите си в подходящи камуфлажни схеми, като алжирските ВВС отдавна се разглеждат като най-вероятния клиент за самолета. Непотвърдени съобщения за планирани алжирски поръчки за Су-34 се появяват от редица източници от средата на 2010 г., като страната е най-големият чуждестранен оператор на непосредствения предшественик на класа - Су-24М, от който в момента се експлоатират около 36 броя. Алжир е вторият по големина клиент на руско въоръжение след Индия и от началото на десетилетието е закупил изтребители МиГ-29М, Су-30МКА и Су-35 за своя флот като част от всеобхватни усилия за модернизация.
Освен Алжир, сирийските, суданските и иранските военновъздушни сили бяха смятани за възможни клиенти, които да закупят Су-34, за да допълнят или заменят своите флотилии от Су-24. Свалянето на сирийското правителство от ислямистки бунтовници, подкрепяни от Турция и други западноориентирани участници през декември 2024 г., обаче сложи край на тази възможност, като впоследствие сирийските ВВС почти престанаха да съществуват. Суданските ВВС остават потенциален клиент, особено след като флотът им от Су-24М пострада от удари с дронове на паравоенните сили за бърза подкрепа, въпреки че способността на страната да финансира поръчките остава несигурна. Въпреки че ирански официални лица потвърдиха, че са направени поръчки за изтребители за превъзходство във въздуха Су-35, няма данни, че са планирани поръчки за Су-34, които да заменят остарелите ударни изтребители. Това оставя алжирските военновъздушни сили като най-вероятния клиент и след като получи първите си Су-35 през март, службата трябва да започне да получава и изтребители Су-57 от пето поколение преди края на годината. Су-34 е най-тежкият и най-дългобойният клас изтребител, който се произвежда днес в целия свят, и е високо ценен на украинския театър заради способността си да доставя много големи боеприпаси.
Сред забележителното въоръжение, използвано от Су-34, са много голямата 3000-килограмова плаваща бомба FAB-3000 и 500-килограмовата плаваща бомба ODAB-500, като последната използва специални термобарични бойни глави, добре оптимизирани за неутрализиране на добре укрепени позиции. Коментирайки използването на плаващи бомби, множество украински служители през януари 2024 г. информират „Ню Йорк Таймс“, че новите руски удари налагат „допълнителна разрушителна сила“ и с 500 килограма експлозиви могат по този начин да унищожат подземните им бункери. Един от военнослужещите сравнява въздействието на руските удари с плаващи бомби с „портите на ада“, като отбелязва, че руските военновъздушни сили „ги пращат по две, по осем за час... Звучи като самолет, който се спуска върху теб“. Снабдяването със Су-34 значително ще подобри алжирските способности за нанасяне на удари и близка въздушна поддръжка, като решението за поръчката на самолета вероятно е било повлияно от оценките на представянето му на украинския театър. Сделката за износ може да включва и продажбата на специализирани варианти на Су-34, които са разработени за радиоелектронна борба или разузнаване.