Karma GS-6 с повече от 500 конски сили ще се продава на европейския пазар
Бензинов мотор генерира ток за батерията
Американската компания Karma планира да пусне електрическа лимузина Karma GS-6 в продажба в Европейския съюз. Луксозният седан с четири врати се задвижва от два електромотора с обща мощност 544 конски сили и максимален въртящ момент 750 Нм. Те се захранват с енергия от батерия с капацитет 28 киловатчаса, която се зарежда с включване във външен контакт или с 3-цилиндров бензинов мотор в ролята на рейндж екстендър.
В изцяло електрически режим Karma GS-6 изминава около 125 км само на ток от батерията, а при включване на рейндж екстендъра пробегът достига 580 км. Автомобилът винаги се движи с електрическа енергия. Бензинът служи само като гориво за рейндж екстендъра, който произвежда ток за батерията. При пътуване с работещ рейндж екстендър разходът на гориво възлиза на 3,4 л на 100 км. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,5 секунди.
Наред с този хибриден модел, който в Щатите струва около 70 хиляди евро, американците ще пуснат в Европа и изцяло електрически вариант на Karma GS-6 с 4-5 хиляди по-ниска цена. Той ще бъде оборудван с по-мощна батерия с капацитет 110 киловатчаса, която гарантира пробег от 500 км с едно зареждане.
Американската компания Karma е притежание на китайски холдинг, който при придобиването на акциите премахна името на нейния основател - датския дизайнер Хенрик Фискер. Той е един от пионерите в създаването на спортни хибридни автомобили. Когато през 2008 г. конструкторът пуска в Щатите хибридната лимузина Fisker Karma, електрическите коли на Tesla са още на ниво прототипи. Бизнесът на Fisker Karma обаче не потръгва успешно за разлика от този на Tesla и компанията е изправена на ръба на фалита, от който я спасяват настоящите китайски инвеститори.