Настояват с петиция клипът да бъде свален
До момента в петицията са събрани над 5000 подписа
Историята на Христо събужда страх и тъга, категорични са недоволните от клипа на верига за детски стоки
Рекламата на верига хипермаркети за детски стоки предизвика вълна от възмущение и коментари.
Семейства на моряци пуснаха петиция, в която настояват да се бойкотират магазините „Джъмбо”, докато рекламата не бъде свалена от ефир. Само за няколко дни в петицията се бяха подписали над 5000 души, които смятат, че посланието й е неуместно, невъзпитателно, тъжно и всява страх, а не празнично настроение.
Действието се развива на Бъдни вечер, в Атлантическия океан, на кораб „Свети Николай”. Главният герой е Христо - механик на кораба на далечно плаване, чието дете го моли за играчки по телефона.
„Поредният баща, „давещ се” в името на семейство и близки, който ще бъде далеч от тях на празника. А в съдържанието на рекламата се изтъкват на преден план играчките, които ще донесе бащата при завръщането му”, обясняват инициаторите на петицията.
Те се възмущават, че рекламата е всичко друго, но не и коледна.
„Много хора изпращат техните баща, майка, брат, сестра, чичо, леля, на път, които ежедневно жертват здравето, нервите и живота си в името на семейството си. И за съжаление, не всички успяват да се завърнат живи”, пише още в петицията.
Това е поредната реакция срещу реклама на веригата за детски стоки. През 2017 г. потребителите се опитваха вкупом да разгадаят неразбираемите думи от детската песничка в рекламата.
Всъщност, клиповете с маркетингови послания на веригата са адаптирани за българския пазар от гръцките оригинали, но явно не винаги са подходящи за нашата аудитория.
Реакции
Гневни коментари заляха социалните мрежи
За часове в социалните мрежи и под самата петиция се събраха стотици коментари на засегнати и ядосани от рекламата потребители.
„Подкрепям петицията с две ръце! Изключително неподходяща реклама! Пълна гавра със семействата и близките на всеки моряк”; „Кара ме да се самоубия”; „Тази реклама, не носи коледния дух на радост, а напротив, носи само тъга. Всеки път като я пуснат по телевизията, сменяме канала. Била съм в чужбина без децата си и това е много болезнено преживяване особено по Коледа и 8 март”; „Злоупотребява се с емоцията на толкова много семейства. Не е редно по този начин да се изкарват пари”, „Най-глупавата реклама с извинение! Аз дори нямам близък на кораб и ме натъжава! А колко деца, на които бащите им са на път, правите тъжни. Как може такова нещо”, „Подписвам, защото е много несъобразена. Има толкова много семейства, които ще посрещнат празниците без таткото. Не мисля, че е необходимо по този начин да се натъжават хората допълнително”, са само част от коментарите.