Красотата на електричеството

Красотата на електричеството

Новият модел Mazda 6 се движи на ток

Произвежда се в Китай

Mazda представи втория си електрически модел за европейския пазар (след MX-30). Той показва автомобилите с нулеви емисии откъм най-красивата им страна. Новото поколение Mazda 6 привлича вниманието от пръв поглед и отправя силно визуално послание. Лимузината не е изцяло собствена разработка, а съвместен продукт с Changan Automotive и се произвежда в Китай.

Размерите на модела напомнят на електромобилите от горното ниво на средния клас като Audi A6 e-tron или BMW i5, но Mazda 6 е по-достъпна. При старта на продажбите през лятото цените ще започват от около 45 000 евро. Ще се предлага само един вариант на каросерията, а комбито остава в историята.

Впечатляващ светлинен дизайн на предницата с LED лента, която свързва фаровете по контура на решетката.

Клиентите ще имат избор между два размера на батерията и две задвижващи системи. Базовият модел разполага с батерия с капацитет 68,8 киловатчаса и пробег до 479 км. Зареждането с променлив ток е възможно с мощност до 11 киловата, а с постоянен ток - до 200 киловата. Електромоторът е разположен на задния мост и върти колелата със силата на 258 коня и въртящ момент до 320 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,6 секунди.

Другият вариант е с батерия от 80 киловатчаса и по-дълъг пробег до 552 км, но с по-малка максимална мощност на зареждане (до 95 киловата), а мощността на електромотора е 245 к. с.

Задната част с кръгли светлинни тела също разполага с ефектна LED лента, която ги свързва.

Mazda 6 има уверен външен вид със светеща лента отпред, която свързва дневните светлини на фаровете. Заедно с крайния ръб на предния капак лекото крило копира типичната радиаторна решетка на марката. Отстрани се вижда плоският и издължен силует, а задната част също грабва окото със светлинна лента между двете кръгли светлинни тела. Вместо лого на марката, капакът на багажника носи само надпис Mazda.

Интериорът е елегантен, както винаги, с подреден кокпит и много добра изработка. В допълнение към напълно дигитален 10,25-инчов инструментален панел, пътниците получават своята информация предимно чрез големия 14,6-инчов екран в средата на кабината. В челното стъкло е инсталиран 50-инчов Head-up дисплей с добавена реалност.