Прекъсванията в небето на САЩ продължават: Пентагонът загуби връзка с военен хеликоптер

Това изображение, предоставено от армията на САЩ, показва екранна снимка на данни от автоматичното зависимо наблюдение – излъчване (ADS-B) на траекторията на полета на армейския Black Hawk "PAT23" по време на полет на 1 май 2025 г., което доведе до прекратяване на кацанията на два търговски самолета от авиодиспечерите.

Авиодиспечерите в Пентагона са загубили контакт с армейски хеликоптер за около 20 секунди по време на полет. Инцидентът принудил два търговски самолета да прекъснат кацанията си на Националното летище „Роналд Рейгън“ във Вашингтон по-рано този месец, разкри военен служител в петък.

Краткото прекъсване на електрозахранването е резултат от това, че временна антена на контролната кула не е била поставена на място, откъдето би могла да поддържа контакт с хеликоптера Black Hawk, докато той се приближавал, за да кацане, каза пред Асошиейтед прес бригаден генерал Матю Браман, началник на армейската авиация.

Оттогава антената е преместена на покрива на Пентагона, отбеляза той.

Хеликоптерът също така предавал данни на федералните авиодиспечери на Националното летище „Роналд Рейгън“ във Вашингтон (DCA), които определили позицията му на цели три четвърти от миля от действителното място по време на полета му на 1 май, което допълнително увеличило объркването.

„Това със сигурност доведе до объркване на авиодиспечерите относно местоположението им“, каза Браман.

Не е ясно защо диспечерите на DCA са получавали неточни данни за местоположението на хеликоптера. 

Федералната авиационна администрация не отговори веднага на искането на The Post за коментар.

Според Браман Airbus A319 на Delta Air Lines е прекъснал кацането си на DCA, когато диспечерите от FAA са определили, че и двата самолета ще се приближават до Пентагона приблизително по едно и също време.

Вторият самолет, Embraer E170 на Republic Airways, е отклонил кацането си, когато хеликоптерът е бил принуден да обиколи Пентагона за втори път поради 20-секундното затъмнение и тъй като диспечерите на DCA са се борили да определят точното местоположение на машината.

Това са поредните остри сблъсъци между федерални хеликоптери и търговски самолети след смъртоносния инцидент във въздуха през януари, при който загинаха 67 души.

Всички полети до и от Пентагона са спрени след инцидента на 1 май, който последва сблъсък във въздуха над река Потомак през януари между пътнически самолет на American Airlines и армейски хеликоптер, при който загинаха 67 души.

В отговор на смъртоносната катастрофа, FAA обяви през март, че на хеликоптерите ще бъде забранено за постоянно да летят по маршрута, довел до сблъсъка.

Служител на FAA първоначално обвини за двете прекъснати кацания хеликоптерът, който е поел „живописен маршрут около Пентагона, вместо да продължи директно от запад към хеликоптерното летище“.

Данните, прегледани от AP, обаче показват, че хеликоптерът е летял близо до одобрената си полетна траектория.

По-рано този месец, заместник-главният оперативен директор на Организацията за въздушно движение на FAA Франклин Макинтош заяви пред Комисията по търговия, наука и транспорт на Сената, че гореща линия, свързваща Пентагона с авиодиспечерите в DCA, е „неработеща“ от март 2022 г.

Свалената линия е забелязана едва след трагичния сблъсък над Потомак на 29 януари, каза Макинтош.

Най-четени