Американско летище претърпя две притеснителни аварии в рамките на няколко дни. Два пъти радара и връзката на контролната кула със самолетите във въздуха на летище Нюарк в Ню Джърси прекъсва, което означава, че самолетите летят буквално "на сляпо".
Според Федералната авиационна администрация, служителите по контрол на въздушното движение, управляващи самолети на международното летище Нюарк в Ню Джърси, не са могли да комуникират или да виждат радарните дисплеи в продължение на 90 секунди в петък.
Екраните се изключили около 4 часа сутринта в съоръжението във Филаделфия, което наблюдава въздушния трафик в Нюарк.
Нюарк е второто най-натоварено летище в района на Ню Йорк-Ню Джърси.
Националната асоциация на авиодиспечерите заяви, че наземният персонал „не е могъл да вижда, чува или говори“ с пилотите. FAA обвини за инцидента своята „остаряла система за контрол на въздушното движение, която засяга нашата работна сила“.
Това е второто прекъсване на електрозахранването, което летището преживява напоследък.
На 28 април беше издадена забрана за наземно обслужване, след като оборудването се повреди и персоналът загуби контакт с пилотите. Няколко диспечери, които са били на смяна този ден, са били пуснати в отпуск поради травма, което допълнително задълбочава недостига в индустрията.
Проблемите в Нюарк са причинили дълги закъснения и отмяна на полети. Според системата за проследяване на полети FlightAware, 25% от полетите са били забавени, а 8% са били отменени в петък.
Инцидентите засилиха страховете сред пътуващите след най-смъртоносната самолетна катастрофа в Америка от десетилетие през януари. 67 души загинаха, след като военен хеликоптер се разби в полет на American Airlines.
„Всичко се върна към нормалното след краткото прекъсване“, каза Каролайн Ливит, прессекретарят на Белия дом, описвайки инцидента в петък като „проблем в системата“.
Фил Мърфи, губернаторът на Ню Джърси, поиска от министъра на транспорта Шон Дъфи да ускори инвестициите в инфраструктурата на Нюарк.
„Десетилетия на недостатъчни инвестиции в поддръжката на критична инфраструктура за контрол на въздушното движение, забавяния в модернизацията до модерна технология за контрол на въздушното движение от 21-ви век и неадекватен персонал за контрол на въздушното движение доведоха до това системата да е крехка в цялата страна“, каза Мърфи в писмо.
В четвъртък Дъфи представи план за нова „най-съвременна“ система за контрол на въздушното движение, която да се справи с проблемите на безопасността.