С изключение на Китай всички водещи автомобилни пазари регистрират спад в продажбите на нови коли, а същевременно цените постоянно вървят нагоре.
Тази тенденция през първото тримесечие на 2022 г. е в резултат от кризата с коронавируса, недостигът на компоненти и чипове за производство, нарушените вериги за доставки и войната в Украйна.
Най-голям е сривът на продажбите на нови автомобили в Русия (-40%). Спад има и в САЩ (-16%), Япония (-17%), Франция (-17%), Италия (-24%), Бразилия (-25%). В Индия са продадени почти 1 милион превозни средства по-малко.
Поради ограниченото производство на нови коли се очаква продажбите да продължат да вървят надолу, а цените плавно да се покачват. Тази тенденция засяга пазара и на употребявани автомобили. Те също поскъпват, а предлагането им намалява.