Състезателна кола за масовите пътища

Maserati GT2 Stradale разполага с 640 „коня“

Най-бързият автомобил със задно предаване в своя клас

Ускорение за 2,8 сек от 0 до 100 км/ч

Maserati се завърна успешно в моторните спортове с победата в европейския шампионат GT2. Триумфът бе завоюван със състезателния автомобил Maserati GT2 (версия на серийния топмодел MC20), който вече има и вариант за масовите пътища с добавката Stradale към името. Той развива максимална скорост от 324 км/ч и разполага с мощност от 640 конски сили. Ускорението от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди го прави най-бързата кола със задно предаване в този клас.

Изключителното представяне по пистите е възможно и благодарение на прецизното управление, подсилено от аеродинамиката. При GT2 Stradale аеродинамичната сила на притискане към настилката достига до 500 килограма, а теглото на автомобила е намалено с 60 кг в сравнение със стандартната версия МС20. Тази кола се чувства удобно на всякакви пътища благодарение на възможността за повдигане на предницата с 35 мм. „Крилатите“ врати с отваряне нагоре улесняват влизането и излизането. GT2 Stradale може да се използва всеки ден благодарение на високото ниво на комфорт и на пълния набор от електронни асистенти.

Maserati GT2 Stradale използва същото ултралеко шаси от въглеродни влакна като състезателната кола GT2 за максимална лекота, безкомпромисна устойчивост на усукване и изключително прецизно управление. Предницата запазва типичната архитектура за марката, но с нов дизайн и някои промени с цел подобряване на охлаждането и аеродинамиката. Прословутият „нос на акула“ отпред е разширен, което осигурява по-голям приток на въздух и въвежда нова естетическа концепция. Матовочерните джанти са 20-инчови с централно закрепване, а за спирачните апарати има избор от 7 цвята.

Отзад спойлерът от въглероден композит е променен в сравнение с MC20, има доста по-голяма площ и форма на бумеранг. Уголеменият дифузьор извежда въздушната струя под автомобила и създава допълнителна сила на притискане. Тя достига общо 500 кг при скорост от 280 км/ч. За пръв път при Maserati голям брой от елементите по автомобила са изработени от въглероден композит (планки зад волана, централна конзола, седалки, предна броня, заден дифузьор, състезателен преден капак и др.). 
Двигателят е най-мощната версия на 3,0-литровия битурбо мотор V6 Nettuno в кола за масовите пътища. Фини настройки на електрониката и корекции по изпускателната система са позволили увеличаване на мощността до 640 конски сили, а максималният въртящ момент е 720 Нм. Душата на този двигател е иновативната система за предкамерно възпламеняване на сместа с двойни свещи - технология, разработена оригинално за „Формула 1“.

Окачването е със същата геометрия като при състезателния модел GT2, като водачът може да коригира настройките за различните режими на шофиране. Трансмисията е автоматична с 8 предавки и с два мокри съединителя. За подчертаване на спортния характер, времето за смяна на предавките е съкратено. Спирачната система е разработена съвместно с Brembo специално за GT2 Stradale като следваща стъпка след първото поколение въглеродно-керамични спирачки.

Най-четени