1500 коня разкриват реалните си способности
Само 60 щастливци с дълбоки джобове ще имат късмета да притежават модела Bugatti Chiron Pur Sport. Половината от тях вече са получили автомобилите си, остават да се произведат още 30 екземпляра, които са предварително разпродадени. Тази лимитирана серия е насочена към най-екстремното шофиране. Неслучайно оборотомерът е разграфен с 200 оборота повече от останалите версии на Chiron и така червената линия се измества до 6900 оборота в минута.
Серията Pur Sport, както личи от нейното име, разкрива най-спортните характеристики на Bugatti. Зашеметяващата динамика и чудовищната мощ дават възможност за несравними изживявания като спиращо дъха дрифтиране на писта, което вече е документирано с вълнуващи кадри в YouTube...
Условията за въртенето на гуми изглеждат подходящи. Асфалтът е мокър от нощния дъжд, а сутрешният въздух е неподвижен и прохладен. Слънцето бледо проблясва зад облаците. Автомобилът е в готовност да изпълни перфектно контролирана и прецизна маневра, която е възможна само благодарение на комбинацията от мощност и стабилност.
Усъвършенстваната система за задвижване на четирите колела ще трансформира в задвижваща тяга могъщата сила на 1500-те коня в двигателя и максималния въртящ момент от 1600 Нм. Целият автомобил е истински инженерен шедьовър, съграден върху грандиозния 8,0-литров двигател W16 с четири турбо компресора.
Предизвикателството за пилота и колата е да осъществят контролиран дрифт с четирите колела, очертавайки перфектна дъга с формата на буквата C. Подобна е извивката на страничните въздухозаборници на модела. В продължение на десетилетия тази разпознаваема дизайнерска характеристика определя стила на Bugatti - както на добре познатия модел Veyron, така и на неговия приемник Chiron. Тя се среща също така и в класически модели на марката като Type 50 и Type 57, създавайки впечатление за движение дори в покой.
Дрифтът на Chiron Pur Sport се получава сполучливо и е съпроводен с гъст бял пушек, който излиза от калниците на четирите въртящи се колела. Пилотът умело изписва буквата С върху асфалта с контрадвижения на волана и сръчно боравене с педала на газта. Лекотата, с която е извършена маневрата, се дължи на върховното инженерно изкуство при създаването на автомобила.
Теглото на Pur Sport е намалено с 50 кг, а аеродинамичната притискателна сила към асфалта е увеличена. Настройките на окачването и на 7-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител са адаптирани за екстремни натоварвания. Твърдостта на пружините отпред е увеличена с 65%, а отзад – с 35%, като адаптивната система за контрол на амортисьорите е калибрирана за върхова динамика в завои. Джантите са изляти от магнезий, което води до допълнително олекотяване на автомобила и подобряване на връзката с настилката. Благодарение на тези качества Chiron Pur Sport се справя с финес и лекота с най-екстремните ситуации, каквато е дрифтирането с четири превъртащи колела и движение с вратите напред.
Всеки автомобил на Bugatti се къпе в суперлативи от факти, но Chiron Pur Sport наистина удивлява с характеристиките си. При този тип автомобили са много важни стойностите след десетичната запетая, защото те правят разликата.
На права линия Pur Sport показва поразителна линейна бързина. Той ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,3 секунди и от 0 до 200 км/ч за 5,9 секунди. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 350 км/ч. Трябва да се има предвид, че за развиването от 0 до 300 км/ч са необходими само 12,4 секунди. По-късите предавателни числа на 7-степенната трансмисия в сравнение с другите версии на Chiron правят възможен още по-бърз междинния спринт от 60 км/ч до 120 км/ч на шеста предавка - само за 4,4 секунди.
Моделът стъпва на различни по размер колела. Предните са 20-инчови с гуми 285/30, а задните са 21-инчови с гуми 355/25. Водачът може да избира между пет режима на движение, като за дрифтиране се изключват електронната стабилизираща програма и други системи за контрол на сцеплението.
Цената на Chiron Pur Sport e 3,6 милиона евро или с около милион повече от стандартното изпълнение.