Фирми за бързи кредити прилагат нелоялни търговски практики, алармира КЗП

Комисията за защита на потребителите (КЗП) съобщи, че е идентифицирала нови нелоялни търговски практики, свързани с предоставянето на потребителски кредити от небанкови финансови институции. 

След извършена проверка на сайт е установено, че дружество представя кредитните си продукти по начин, който прикрива основни елементи от "цената" на кредита - липсват данни за годишния процент на разходите, лихвени проценти, погасителни планове и такси. Търговската практика се изразява в използване на подвеждаща информация и маркетингови послания с акцент върху лекота, бързина и предимства на услугата, без реално да се предоставя необходимата преддоговорна информация съгласно изискванията на закона, посочват от КЗП.

В други случаи, след подадени жалби, Комисията установи агресивни търговски практики. Служители на дружества са упражнявали системен вербален натиск чрез съобщения със заплашително съдържание, включително с изявления за бъдещи посещения на адрес, запори върху доходи от майчинство и други действия, с цел принуда за погасяване на задължения или сключване на нов договор за кредит - рефинансиране. 

КЗП счита, че подобно поведение нарушава добросъвестността и професионалната компетентност, която се очаква от търговците в отношенията им с потребителите.

Най-четени