Недоволството на здравните специалисти и пациентите е защото в продължение на години проблеми, които трябваше да се решават по време на управлението на определен кабинет и екип в Министерство на здравеопазването, бяха замитани под масата. Това заяви д-р Дечо Дечев, управител на НЗОК, пред Нова ТВ.
„Проблемите бяха прехвърлени на следващия екип. Идва момент, в който това напрежение нараства. То се изразява главно в това, че тези, които предоставят услугите не са доволни от това, с което се заплаща. Потребителят на услугата има проблеми с качеството на това, което получава. Поради това се получават тези проблеми“, каза още д-р Дечев.
Управителят на здравната каса отбеляза, че създадената практика да се гледа колко струва един пациент категорично не променя начина на лечение.
„Призивите да се обичаме са популистки послания, които до нищо няма да доведат. Част от дейностите, които в момента са в така нареченият пазарен модел, който при нас е в най-дясната си част, защото се гледа само приходът по определена дейност. Действително се показа, че някои от участниците в този крайно десен модел нямат място в него. Примерно, в този модел не успяха да се впишат общинските болници, категорично нямат място дейностите свързани с майчино и детско здравеопазване и продължаващото забавяне на промяната на този модел води след себе си все повече негативи“, посочи още той.