11 млн. лева носи на Банско Световната купа по сноуборд

11 млн. лева носи на Банско Световната купа по сноуборд

Над 200 милиона зрители по света са гледали състезанието

По оценка на Института за анализи и оценка на туризма легловата база е била 90% заета

 

Световната купа по сноуборд в Банско е донесла 11 милиона лева приходи. Това каза за „Труд” Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценка на туризма.

“Това е много добре и показва потенциала на курорта, качеството на предлаганите продукти. Банско чрез това състезание обаче реализира много повече, то направи една невероятна реклама не само на себе си, но и на България. Над 200 милиона зрители по света са гледали световното първенство и са научили за Банско и България, каза още Румен Драганов.

По оценка на института легловата база е била 90% заета.

“През първия ден състезанието е наблюдавано от около 10 000 души, в събота и неделя около 15 хил. и всичко това генерира значителни приходи за местната икономика”, каза още Драганов.

Състезанието е привлякло хиляди туристи, които освен в Банско са пренощували и в съседните градове - Разлог и Добринище, така че икономическият ефект за целия регион е огромен.

“Като цяло този зимен сезон е много по-добър от миналите. Очакваме ръст над 6,5 процента за български туристи и повишение на посещаемостта над 7 процента за чужденците. За това допринесе хубавият естествен сняг, който падна, но и добрият продукт, който предлагат в курорта”, прогнозира Драганов.

Тази година в Банско има бум от туристи от Великобритания, Ирландия, Израел, Турция и съседните балкански страни, сочат данните на хотелиерите и туроператорите. Специални чартъри водят всяка събота англичани и ирланд­ци в зимната ни столица.

В Банско няма човек, който да не оценява високо положителния резултат от провелото се Световно първенство по сноуборд.

“Всичко е много хубаво, туристи има отвсякъде, но това отново изкара на дневен ред проблема с втората кабинкова линия.

Просто Банско има вече крещяща нужда от втори лифт и затова апелираме и се надяваме политиците да ни чуят”, каза Малин Бистрин, председател на Съюза на туристическия бизнес, общински съветник и ресторантьор в града.

Ние работим непрекъснато да доведем туристи, а в същото време какво става, вият се огромни опашки пред кабинката, хората чакат с часове, а ние се чудим какво да обясняваме.

Иначе всички от бизнеса са доволни тази година, сезонът почна по-рано заради падналия сняг, каза Бистрин.

Той и колегите му от 15 механи учредиха марката “Уникално Банско”, за да съхранят местните автентични гозби и да покажат на туристите нещо различно от кебапче и кюфте.

“Има ефект от тази наша идея, вървим в правилната посока, започна да работи марката и предизвика интерес, особено у чужденците”, разказа Малин Бистрин.

Той одобри и проверките на данъчните, които взеха на прицел Банско тази година. “Присъствието на данъчните е желание за нас - тези, които сме редовни и изрядни. Така се надяваме да се прочисти сивият сектор и нелоялната конкуренция да отпадне. Колегите са доволни, защото присъствието им е дискретно, не е дразнещо. И се надяваме на сериозен ефект”, коментира още Бистрин.

Покрай световното първенство в курорта дойдоха и големи светила и ВИП персони. Жирардели, Алберто Томба, Димитър Бербатов са само част от звездните гости на курорта.

Изсипаха се и политици. Тук бяха президентът Плевнелиев и бившият министър на спорта Красен Кралев.

Дойде и служебната министърка на туризма Стела Балтова. Тя проведе работна среща с кмета на Банско Георги Икономов и след като видя красотата на курорта, обяви, че Банско става визитна картичка и ще бъде включен като част от културната и туристическата програма, съпътстваща българското председателство на Съвета на ЕС.

“Радвам се на отправеното предложение и заявявам готовността ни за включването на Банско в програмата. Вече имаме сериозен опит в организацията и домакинството на събития от световен мащаб и считам, че градът ни има какво да покаже на нашите европейски партньори”, коментира Икономов отправената покана.

Той отново заяви, че най-голям проблем на курорта си остава образуването на огром­ни опашки на кабинковия лифт.

“Непрекъснато търсим нови варианти за промотиране на курорта, влагаме средства за реклама и участваме в 12 туристически изложения, а когато успеем да доведем туристите тук, ги посрещаме с трудно достъпна ски зона.

Необходимостта от уплътняването й и от изграждането на още една кабинкова линия е повече от наложителна, а за това е необходима сериозна политическа воля” заяви Икономов.

А курортът продължава да е пълен. И след световното първенство няма отлив на туристи, прииждат на талази и опашките пред началната станция на лифта са най-голямото доказателство.

Стопаните на ски зоната “Юлен” се опитват да компенсират неудобството за туристите по всички възможни начини. Скиорите се извозват и с бусове до пистите.

От 7 февруари лифтът заработи с удължено работно време за удобство на многобройните туристи.

Емблематичните сини кабинки ще потеглят по-рано и ще извозват в края на деня до по-късно, за да има време за повече забавления в планината.

Най-четени