По-бързо само в избрани пътни участъци
Ограничението на максималната скорост на движение по магистралите има някои предимства. Водачите спестяват малко пари от гориво, в атмосферата се изхвърлят по-малко вредни емисии, а пътуването е по-безопасно. В Европа повечето държави не позволяват да се шофира по магистрали с по-висока скорост от 130 км/ч, в Швейцария, Белгия, Испания, Португалия е 120 км/ч, а в България и Полша е 140 км/ч.
Поради натоварения трафик на много европейски магистрали има допълнителни ограничения и не може да се шофира с максимално позволената скорост.
Въпреки че глобалната тенденция върви към сваляне на максималната позволена скорост, в Италия и Чехия напоследък се обсъжда вдигането на ограничението от 130 км/ч на 150 км/ч. Италианците обичат на натискат газта и ще се зарадват, ако се реализират идеите на около 2 хиляди от 7-те хиляди километра магистрални пътища да бъде разрешена скорост 150 км/ч. Кои ще бъдат тези участъци още не е обявено.
В Чехия вече е решено да се вдигне ограничението на магистрали от 130 км/ч на 150 км/ч, но само на много къси отсечки с подходящи условия. Това са общо само 50 км от 1250 км магистрали в страната. Трябва да влезе в сила най-рано през 2024 г., тъй като местната полиция има съображения за безопасността и опасения как ще се осъществява контролът на движението.
Нарушителите на ограниченията на скоростта пълнят с глобите си държавните хазни.
Германия е единствената страна в Европа без ограничение на скоростта по магистралите. До 1971 г. там липсва ограничение и на скоростта по междуградските пътища, но и жертвите на катастрофи са много – над 20 000 смъртни случая годишно. За сравнение през 2022 г. загиналите по немските шосета са 2788. В Германия продължават да се водят дебати дали да не се ограничи скоростта и по магистралите. На много участъци вече така или иначе има такива ограничения или трафикът не позволява бързо шофиране.