105 коня движат 805 кг
Повечето италианци обичат да натискат газта и вероятно затова FIAT ги радва с по-спортни версии на масовите модели. Преди 40 години, през пролетта на 1985-а, излиза FIAT Uno Turbo i.e. Той разполага с 1,3-литров бензинов двигател с турбокомпресор, електронно запалване от Magneti Marelli и електронно впръскване на горивото от Bosch.
Съкращението i.e. в моделното означение идва от италианските думи за електронно запалване (iniezione elettronica). Резултатът е мощност от 105 к.с. (77 kW) и максимален въртящ момент от 147 Нм при 3200 об/мин. Тези „коне“ трябваше да движат тегло на автомобила от само 845 килограма в празно състояние.
През 1989 г. излиза второто поколение FIAT Uno Turbo i.e.
Без усилия FIAT Uno Turbo i.e. достига максимална скорост от 200 км/ч и ускорява от място до 100 км/ч за 8,3 секунди с характерен звук на двигателя от овални, хромирани изпускателни тръби. Рядко срещана в този клас стабилизираща щанга осигурява слабо накланяне на каросерията при бързи завои. Конструкторите прилагат петстепенната скоростна кутия от по-големия FIAT Ritmo 105 TC.
Аналоговият инструментариум от Veglia-Borletti може да бъде заменен опционално с дигитален вариант от Nippon-Seiki. И двете версии включват скоростомер, оборотомер и измервателни уреди за налягане и температура на маслото, температура на на водата, ниво на гориво и, разбира се, налягане на нагнетявания въздух.
FIAT Uno Turbo i.e. се произвежда до 1994 г., когато излиза неговият наследник FIAT Punto GT.
Каросерията на FIAT Uno Turbo i.e. се отличава по броните, фаровете за мъгла и въздухозаборниците за междинния и масления охладител. Широките 13-инчови лети джанти са обути с нископрофилни гуми 175/60. Интериорът включва черно кадифе с петте червени ленти на тогавашното лого на марката FIAT, червен мокет, черни предпазни колани, волан с четири спици и червен часовник с течни кристали.