„Труд“ и „24 часа“ с най-платежоспособна аудитория

Автор: Труд
„Труд“ и „24 часа“ с най-платежоспособна аудитория

55% от читателите ни си купуват лично вестника, 1/3 го четат от ръка на ръка

“Труд” и “24” часа са всекидневниците с най-платежоспособните читатели. Това сочи психографският профил от изследването на маркетинговата агенция “Прогрес-консулт”, основната част от което ви представихме във вчерашния брой.

Психографските профили на вестникарската аудитория са типологизирани в четири групи - Членове, Лагери, Единаци и Търсачи. “24 часа” и “Труд” имат сумарно най-големи дялове сред три от групите - единствената, сред която те не доминират, е тази на Лагерите, която е и най-нископлатежната. Търсачите обикновено са най-предпочитаната от рекламодателите група, доколкото те са потребителите с относително най-високи лични месечени доходи. Единаците не ценят особено чуждото мнение, а Членовете са лоялни читатели на изданието и споделят написаното в него. Освен с висок дял Единаци и Търсачи “Труд” има значителен брой привърженици и сред Членовете. Той има и най-голям дял Единаци спрямо останалите всекидневци като предпочитан втори, допълващ вестник.

12,6% от всички Членове, които четат вестници, предпочитат “Труд”. “Труд” е спечелил 11,9% от Единаците, 11,1% от Търсачите и 10,2% от Лагерите.

“24 часа” са избрали 13,6 от Търсачите, 13,7% от Единаците, 5,4% от Лагерите и 10,8% от Членовете. Близо 1/5 от Лагерите предпочитат да четат “Телеграф”, а високи дялове от Търсачи и Членове имат “Стандарт”, “Сега” и “Марица”.

Повече от половината от читателите на “Труд” (54,6%) си купуват лично вестника. 32,8 на сто го четат от другиго, който го е купил, а 12,6% най-често го четат в интернет.

Доста по-различен в сравнение с всекидневните вестници е типът ориентация към седмичниците. И тук с най-слаб интерес към медията се открояват Единаците, но с тях по този показател се съизмерват вече Търсачите, а не Лагерите.

Относително най-активни читатели на седмични вестници се оказват Членовете. “Уикенд” е най-предпочитаният от Търсачи и Лагери седмичник. Други посочвани от Търсачите издания са “Капитал” и “Шоу”, а от Лагерите - “Ретро”, “Минаха години”, “Трета възраст” (където Членовете също достигат висок процент), както и други седмичници, чиято тематика е “здраве, спорт, свободно време”. Почитатели на “Седмичен труд” са предимно Членове, които избират и малко по-често “Галерия”, “Над 55” и “Шок”. “168 часа” е избиран приблизително поравно от Търсачи и Единаци.

Най-четени