Audi пуска нова бизнес лимузина

Новата лимузина Audi A6 е най-аеродинамичният автомобил с вътрешно горене.

Най-аеродинамичният автомобил с вътрешно горене

Ще има две Plug-in хибридни версии

Развитието на техниката е един от основните механизми, с които Audi върви напред с лансирането на всеки нов модел. С представянето на лимузината A6 германските инженери показват, че не спират да работят върху аеродинамиката. При автомобил от високия клас с вътрешно горене е постигната такава аеродинамична ефективност, каквато досега е била постигана само при електрически коли.

Някои биха се изненадали, че Audi продължава да разчита на каросерия с форма на седан, въпреки че в Германия и на други европейски пазари търсенето на комби версиите е значително по-силно. Извън Европа обаче, в Азия и в Северна Америка, седанът продължава да бъде първи избор, като там дори преобладават продажбите на версията с удължено междуосие.

Забележителните задни светлини с OLED технология отличават Audi A6.

С дължина от 4,99 метра новият модел A6 формално остава малко под престижната граница от пет метра, но със своя издължен и нисък силует изглежда като елегантна импровизация на луксозния клас. Меките линии доминират в дизайна за сметка на по-острите и ъгловати форми. В задната част има интегриран в капака на багажника спойлер, който не само подобрява отвеждането на въздушните потоци, но и подчертава атлетичния външен вид. Забележителна е светлинната графика с OLED технология отзад и матрични LED светлини отпред.

Интериорът е изцяло дигитален с три големи дисплея на таблото и Head-up дисплей за водача.

Спортната и стилна каросерия се отличава с ниско разположена решетка с една рамка, тесни фарове и странични въздухозаборници. Тези така наречени въздушни завеси осигуряват стойност от само 0,23 по отношение на челното въздушно съпротивление. Това е най-доброто постижение за всички серийни модели с вътрешно горене в историята на Audi.

При пазарния старт ще се предлагат три двигателя - два бензинови и един дизелов. Базовият модел е 2.0 TFSI с четири цилиндъра и мощност 204 к. с., стандартно със 7-степенна трансмисия S-tronic. Има и четирицилиндров 2.0 TDI със същата мощност, но оборудван с технология MHEV plus и 48-волтова електрическа система. Ремъчният стартерен генератор е проектиран да повишава комфорта чрез плавен старт на двигателя и да съкращава времето за реакция при потегляне. Дизелът се предлага с трансмисия с двоен съединител и задвижване на предните или всички колела. Третият вариант е шестцилиндров 3.0 TFSI с мощност 367 к. с., който също е частично електрифициран и се предлага със задвижване на четирите колела като стандарт. В оборудването могат да се включат въздушно окачване и управление на всички колела.

Най-четени