6 цилиндъра не са достатъчни
Политиката диктува едно, но хората искат друго. Показателен е примерът с култовия американски пикап RAM 1500, който се предлага и в Европа. Един от трите големи вносителя на марката на Стария континент оповести завръщането в гамата на 5,7-литровия двигател V8. Той бе изваден от гамата и заменен с по-малък и по-високотехнологичен 6-цилиндров редови битурбо мотор с обем 3,0 л, който изразходва по-малко гориво и отделя по-малко въглеродни емисии.
Протестната емблема на RAM 1500 показва блок на двигателя V8, а върху него е главата на овена.
Даунсайзингът обаче изобщо не се харесва и на европейците, които купуват RAM 1500. Макар че е по-ефективен, по-икономичен и по-екологичен, каквито изисквания налага ЕС, 6-цилиндровият мотор явно разочарова почитателите на американските автомобили. На хартия този двигател с мощност 540 к.с. и въртящ момент 700 Нм превъзхожда 5,7-литровия V8, който генерира „само“ с 395 к.с. и 550 Нм. Разликата от 145 „коня“ и 150 Нм в полза на 6-те цилиндъра в редица с двойно турбо обаче не е достатъчна да заличи неповторимия звук, разгръщането на тягата и поведението на класическия V8 с атмосферно пълнене.
Ето защо европейските купувачи отново получават възможност да имат нов RAM 1500 със стария 8-цилиндров двигател. Нещо повече – всеки автомобил с V8 ще бъде маркиран със специална емблема, която е символ на протест срещу „войната“ на политиците срещу големите двигатели. Протестната емблема на RAM представлява познатата глава на овен, съчетана с двигателен блок V8. Тя ще се монтира на калниците на пикапите.
Грандиозният звук и величественото разгръщане на мощността на атмосферния двигател V8 са неразривна част от американския чар на пикапа RAM 1500.
„Всеки прави грешки, важното е как се справя с тях. Ние направихме грешка, когато прекратихме производството на двигателя V8 и я коригирахме“, коментира Тим Кунискис, главен изпълнителен директор на марката RAM. По-мощният, но по-малък 6-цилиндров двигател ще продължи да се предлага като алтернативен вариант. Посланието на купувачите обаче е ясно – няма заместител на легендарния двигател V8. Поне засега.