Бензиновият двигател е комбиниран с 48-волтов електромотор в трансмисията
Европейският автомобил на 2023 г. Jeep Avenger получава трети тип задвижване. След дебюта на изцяло електрическата версия се появи бензинов вариант, а сега към тях се присъединява и хибрид. Той ще може да се поръчва от края на настоящата година.
Jeep Avenger e-Hybrid разполага с малък електрически мотор, интегриран в автоматичната 6-степенна трансмисия с двоен съединител. Това решение беше приложено и при по-големите хибридни модели (без външно зареждане) на марката Renegade и Compass, които са оборудвани с малко по-големи 4-цилиндрови мотори, а автоматикът при тях е със 7 предавки. Водачът на хибридния Avenger може да сменя предавките и ръчно с лостчета на волана.
Вграденият в трансмисията 48-волтов електромотор с мощност 21 киловата и въртящ момент 55 Нм на Avenger e-Hybrid може да задвижва автомобила при ниска скорост и маневриране, без да работи бензиновият двигател. Компактната батерия се зарежда с кинетичната енергия, която се възстановява при намаляване на скоростта и спиране. Не се налага включване във външна електрическа мрежа за зареждане на батерията (както при Plug-in хибридите) и това прави живота на водачите по-лесен.
Същевременно автомобилът може да измине на ток ток разстояние до 1 км с темпо до 30 км/ч. При по-висока скорост електромоторът подпомага бензиновия двигател, особено при необходимост от бързо ускорение. Двигателят с вътрешно горене е с работен обем 1,2 л и три цилиндъра, а мощността му възлиза на 100 конски сили и 205 Нм въртящ момент.
Хибридната система намалява разхода на гориво и нивата на отделяните вредни емисии в сравнение с конвенционалните бензинови автомобили. По заводски данни хибридният Avenger има нужда от 5,1 л бензин за 100 км. Горивният резервоар побира 44 литра.
Отвън Avenger e-Hybrid може да се разпознае по специалното обозначение за наличие на хибридна система, а водачът следи нейната работа на 7-инчовия клъстърен екран зад волана. В допълнение на централната конзола има 10-инчов дисплей на инфо-развлекателната система с възможност за управление на много от функциите в автомобила. Актуализациите се извършват по въздуха без необходимост от посещение в сервиз. Свързаните услуги носят допълнителна информация за водача и го улесняват при всяко пътуване. За по-висок комфорт шофьорската седалка е с електрическо регулиране и функция за масаж, а стъкленият покрив пуска щедро светлина в кабината.
За шофирането водачът избира между шест режима, сред които има специални настройки за намесата на електронната стабилизираща програма за сняг, кал, пясък с цел постигане на оптимално сцепление на задвижващите предни колела със съответната настилка.
Jeep Avenger e-Hybrid разполага с три нива на оборудване. Най-високото носи емблематичното за марката име Summit и предлага най-доброто за водача и неговите спътници. Отвън топмоделът се откроява с 18-инчови джанти и LED прожекторни светлини с автоматично превключване на къси/дълги. Безключовото отваряне на шофьорската врата и стартирането с бутон се допълва от безконтактно отварящата се врата на багажното отделение. Други удобства при Summit са поставката за безжично зареждане на телефони, задната камера и 180-градусовият обзор при паркиране с преден и заден парктроник, система за движение в лентата в комбинация с адаптивен круизконтрол.
Jeep има дълга история в производството на универсални превозни средства, които могат да се справят с различни терени и условия на шофиране. Това е в основата на идеята да се предложи на водачите свобода и избор на най-подходящия автомобил за техните конкретни изисквания. Планираното електрифициране на марката води до ново поколение модели с ниски или нулеви емисии. Целта е в най-кратки срокове гамата в Европа да стане изцяло електрическа.