Възможностите на севернокорейските самолети AEW&C с китайски радар превъзхождат тези на руските A-50 и A-50U, съобщава Defense Express.
Дългогодишното разработване от Северна Корея на самолет за ранно предупреждение и контрол във въздуха (AEW&C) вече е в последния си етап, тъй като той беше публично демонстриран да лети за първи път. Пхенян публикува изображения на самолета заедно със съобщения за нови разработки на дронове, включително копия на израелски ленти и впечатляващо прецизна реплика на RQ-4 Global Hawk.
Предположенията, че този самолет има повече китайско и израелско технологично влияние, отколкото руска помощ, се потвърдиха. Трябва да се отбележи, че в началото на март сателитни изображения показаха, че самолетът вече е оборудван с радарна система.
Начинът, по който е боядисан обтекателят на радара, показва, че това е фиксирана система, наподобяваща решението, използвано в китайския Shaanxi KJ-2000, който е разработен през 90-те години за Китай от Русия и Израел под обозначението A-50AI (или A-50I). Корпусът идва от руския Ил-76, докато Израел предостави радар EL/M-205 Phalcon AESA, включващ три антени за пълно 360-градусово покритие. Междувременно руският А-50 и неговите модификации използват системата Шмел с въртящ се радар.
Северна Корея сега притежава самолет AEW&C, който потенциално е по-добър от това, което Русия използва в момента. A-50 и A-50U разчитат на значително по-прости въртящи се радари, където скоростта на въртене пряко влияе върху скоростта на обновяване на данните. Освен това китайският радар е базиран на технологията AESA, която осигурява по-добро откриване на малки цели на по-големи разстояния и предлага превъзходна устойчивост на електронно заглушаване.