Свръхсекретният китайски изтребител от ново поколение, известен под непотвърденото име J-36, бе заснет да прелита на ниска височина над магистрала – впечатляваща гледка, която разкрива мащабите на китайските амбиции във военната авиация, пише Newsweek.
Появиха се нови, висококачествени кадри на по-големия от двата експериментални китайски стелт самолета без опашка, чиято стойност се оценява на около 250 милиона долара.
Във Вашингтон внимателно следят всяка следваща поява на J-36, чиято потенциална способност да наруши въздушното надмощие на САЩ буди сериозно безпокойство сред американските военни анализатори.
Уникалният тримоторен самолет е заснет при финален подход за кацане на заводското летище на производителя в провинция Съчуан, югозападен Китай.
Не знаем със сигурност от кога датират кадрите, но това е последното доказателство за напредък в тестването на този самолет.
J-36 pic.twitter.com/PJ1Thqt4tZ
— Sweet Clay (@Clay_PLAPAP) April 7, 2025
Последното видео идва след относително множество скорошни изображения, показващи J-36, след първия му явен полет на 26 декември и второто му появяване миналия месец.
Изображенията обаче са забележителни с факта, че виждаме самолета необичайно отблизо, докато лети на малка надморска височина над магистрала, точно извън периметъра на летището. Заснет от вътрешността на автомобил, самолетът J-36 се готви да кацне, с разгънат високомощен колесник, с двойни колела на всяка единица и големите му двойни кормила, които функционират като стабилизиращи въздушни спирачки, също ясно видими, пише twz.
Someone casually filming J36 as it is landing.
— tphuang (@tphuang) April 7, 2025
See all the control surfaces at the back.
Impressive stuff pic.twitter.com/YyWd3aoPJ8
J-36 също носи нещо като камуфлажна схема, с ясно изразени по-леки панели около гръбния вход и на кърмата. Това е характеристика, видима в предишни изображения с много по-лошо качество, показващи горните повърхности на самолета.
Непотвърдени слухове сочат двигателна група, състояща се от три турбовитлови двигатели WS-10C, произведени в страната, както се използва при J-20.
Като се има предвид по-голямото брутно тегло на самолета от J-20, може да са необходими три двигателя, за да се постигнат агресивни цели за производителност, особено за продължителни високоскоростни полети и операции на голяма надморска височина.