Renault 5 Turbo има въртящ момент 4800 Нм

Шофиране всеки ден с технологии от „Формула 1“

540 конски сили в малка електрическа кола

Батерията се зарежда само за 15 минути

Почитателите на френските спортни коли има защо да са доволни. Знаменитият модел Renault 5 Turbo се завръща, при това в крак с новото време - с изцяло електрическо задвижване и много мощност.

Най-спортният малък електромобил ще бъде пуснат на пазара през 2027 г. Неговият „стандартен“ вариант Renault 5 E-Tech излезе в края на миналата година. Той е модерната интерпретация на успешния модел Renault 5 от 70-те и 80-те години на миналия век и вече спечели наградата за кола на годината в Европа. След това успешно завръщане се подготвя още едно – именно на спортната му версия с добавката Turbo 3E към името.

С външния си вид моделът категорично напомня за предшественика си, но има далеч по-драматична и екстремна визия. С дължина от 4,08 м версията Turbo 3E е по-голяма от серийния вариант, но е по-ниска и по-широка, което води до значително по-агресивно излъчване. Технологии от „Формула 1“ пренасят висшата класа на моторните спортове по масовите улици.

Шасито е алуминиев корпус, разработен от Alpine, обвит в карбонова структура. Огромните арки на колелата с отвори за въздух отпред и отзад веднага се набиват в очи. Скрит над задния десен въздухозаборник е капакът на буксата за зареждане. Колелата са големи с размер на джантите 20 инча, обути с гуми 245/35 отпред и гуми 275/35 отзад. Новият заден дифузьор и малкият заден спойлер ще осигурят добро сцепление и притискаща сила, особено при шофиране с висока скорост по магистрала или състезателна писта.

Предварително оповестените технически данни будят респект. Според тях колата тежи само 1,4 тона, но разполага с ресурс от 540 к.с. (400 kW) и невероятeн максимален въртящ момент от 4800 Nm. Тягата се генерира от два електромотора, инсталирани в главините на задните колела. Ускорението до 100 км/ч отнема 3,5 секунди и продължава до спираща дъха максимална скорост от 270 км/ч. Батерията с капацитет от 70 kWh е проектирана да позволява пробег  над 400 километра. Благодарение на новата 800-волтова архитектура зареждането може да се извършва с мощност до 350 kW. Това означава, че на бърза станция зарядът в батерията се покачва от 15 до 80 процента само за около 15 минути.

В пилотската кабина има много черти (например вертикално монтираната ръчна спирачка), които напомнят за успешния предшественик в  рали състезанията. Също като него новият електромобил е само с две места и седалки тип „кофа“ с шестточкови колани. Данни от шофирането, навигацията и мултимедията се показват на два екрана с размери 10,1 и 10,25 инча. Бутон на волана осигурява краткотрайно увеличаване на мощността по време на изпреварване. С друг бутон регенеративният спирачен ефект може да се регулира на четири различни нива. Водачът може да избира между четири режима на шофиране – нормален, зимен, спортен и състезателен, като последният предлага функция за подпомагане на дрифтирането.

Пускат само 1980 броя

Новият електрически модел Renault 5 Turbo 3E ще бъде пуснат в силно лимитирана серия от 1980 екземпляра на пазари в Европа, Близкия изток, Япония и Австралия. Производственият брой съответства на годината, в която е пуснат предшественика му. Очаква се приемането на поръчки да започне скоро и да приключи бързо. Първите собственици ще получат колите си през 2027 г. Всяка от тях ще бъде маркирана с уникален номер, който купувачът може да избере при поръчката.

Renault 5 Turbo 3E ще се предлага в различни цветове на екстериора и интериора, някои от които напомнят познатия облик на Renault 5 Turbo в миналото. В същото време клиентите ще получат богат избор от опции за персонализация, вариращи от външния лак до облицовките в интериора (седалки, арматурно табло, панели на вратите, централна конзола и т.н.). Заедно с дизайнерите на Renault купувачите ще могат да комбинират вариантите, за да създадат свой собствен наистина уникален автомобил, с който да се открояват на пътя.

Най-четени