36-годишен стана главен архитект на Бургас Емил Бурулянов спечели конкурса на Общината

СЗО: Рискът от разпространението на коронавирус е много висок

Парламентът на Иран спря работа заради коронавируса

Два автобуса с деца са блокирани на Витоша заради снега

Венцислав Мутафчийски: На този етап няма положителни проби за коронавирус у нас

Слави внесе в съда документи за регистрация на „Има такъв народ“

49 души в Добричко са под наблюдение заради коронавируса, няма хоспитализирани

Първи два случая на коронавирус в Мексико

Григор: Загубите от Стан ме мотивираха

Тотото смени управата си

Британец, намиращ се на кораба „Даймънд принсес“, е починал от коронавирус

Борисов обсъди с Ердоган ситуацията с мигрантите

Кукери ще гонят злите сили в бургаски квартал

Братя Диневи отменят тържеството по повод 3 март

Областният управител на Сливен изиска информация от работодатели и кметове във връзка с новия коронавирус

По-нискообразованите родители компенсират със забрани неувереността си в употребата на дигитални медии

В семействата, в които родителите са по-ниско образовани, разликата между поколенията по отношение на дигиталната грамотност е по-голяма. В същото време децата в много от тези семейства притежават дигитални устройства и имат нужда от подкрепа за развиване на съответните знания и умения. Това е едно от заключенията на последния доклад на изследователската мрежа „Децата на ЕС онлайн”, в партньорство с проекта „Малките деца и дигиталните технологии” на Съвместния изследователски център към Европейската комисия.

Ролята на родителите е ключова за напътстването на децата в интернет, така че те да са добре запознати както с възможностите, така и с рисковете. Възрастта, на която децата започват да ползват интернет, постоянно намалява, затова и родителите започват да играят все по-важна роля в регулирането на употребата, както и в изграждането на дигиталната грамотност на децата

Докладът, който е представен тук, разглежда как семейните доходи и образованието на родителите влияят на тяхното участие при употребата на дигиталните медии от децата.

По-ниски доходи не значат по-малко дигитални устройства

Резултатите показват, че разликата между поколенията е по-голяма при семействата с по-нисък доход и по-ниско образование. В същото време броят на устройствата не е по-малък, но родителите по-често прилагат ограничения и забрани, защото разполагат с по-малко време, през което да се занимават с дигиталните медии заедно с децата си. При тези семейства се наблюдава известна раздвоеност. Те гледат на дигиталните устройства като на лош заместител на традиционните играчки, но в същото време ги припознават като важна част от бъдещето на децата си.

Родителите с по-високи доходи насърчават децата си да правят повече неща в истинския свят

Семействата с по-високи доходи и по-добро образование насърчат децата си да бъдат по-активни в реалния свят и да прекарват по-малко време онлайн. Същевременно тези родители участват в онлайн заниманията на децата по различни начини. Те полагат големи усилия да предоставят на децата интересни и приятни активни алтернативи на дигиталните забавления. В същото време те въвеждат и стриктни, но справедливи правила за сърфирането онлайн. Поради широкото разпространение на дигитални устройства в тези семейства, децата приемат употребата на дигиталните медии като нещо ежедневно и неизбежно. За много от родителите в тази социална група употребата на дигитални медии представлява важна част от тяхната работа, което крие потенциален риск те да пренебрегнат необходимостта да насърчават децата си към дейности извън интернет.

Родителите искат насоки и съвети

Изследването откри, че всички родители, особено тези, които нямат достатъчно знания и увереност при употребата на информационни и комуникационни технологии, имат нужда от подкрепа от страна на законодатели и професионалисти, по отношение на:

– Запознаване с ползите от употребата на интернет.

Употребата на лесно достъпни приложения за регулиране на детския достъп до интернет с цел повишаване на тяхната сигурност, поставяне на сигурни пароли, защитата на личните данни и филтрирането на неподходящото съдържание.

– Помощ за по-лесно и бързо повишаване на дигиталните умения и знания.

Подходящите начини за общуване между родителите и децата, които да насърчават съвместна употреба на дигитални устройства и разговор за желаните нагласи и практики, както и начини за решаване на проблеми.

Интервюираните родители изразиха предпочитанието си да получат тази помощ и напътствия от училищата и детските градини, които децата им посещават. Това подчертава още веднъж нуждата от акцент върху дигиталната грамотност в образователните програми от най-ранна детска възраст с цел противодействие на рисковете и оптимизиране на ползите за децата от дигиталните технологии.

За повече информация:

Докладът е базиран на проучването, съфинансирано и координирано от Съвместния изследователски център, в което са взели участие над 70 семейства с деца под 8 годишна възраст, и проведено в 7 различни европейски страни. В момента изследване тече и в България.

За пълния доклад „Как родителите на малки деца се справят с дигиталните устройства вкъщи: Ролята на приходите, образованието и родителския модел”, изготвен от Соня Ливингстън, Джована Масчерони, Майкъл Драйер, Стефан Шодрон и Каат Лаге, посетете: http://eprints.lse.ac.uk/63378/

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.