Най-технологичната лимузина паркира сама в България

Новата Серия 7 на BMW се управлява с жестове

Лимузината с най-много нови технологии BMW Серия 7 дефилира предпремиерно в България. Флагманът в моделната гама на германската компания разполага с възможности, за които шофьорите преди няколко години дори не смееха да сънуват.
Изненадите започват още с първия досег до колата. В най-високия автомобилен клас размерът има значение, а Серия 7 поставя нови стандарти дори с ключа. Голямото и елегантно дистанционно е с размери 9х5,5х1,5 см и осъществява непознати досега функции. От тъчскрийна на ключа можеш да се информираш за количеството гориво в резервоара, за оставащия пробег до следващото зареждане, да си пуснеш климатичната инсталация или да прочетеш упътвания за поддръжката. Черешката на тортата е опцията да паркираш колата отвън с командите от дистанционното. Това спестява на водача неудобството да се измъква през открехната врата, когато дългата над 5 метра лимузина трябва да заеме по-тясно паркомясто. Шофьорът може да слезе и отвън с натискане на ключа да вкара Серия 7 на избраното пространство и да го изкара оттам. Автомобилът се движи само направо, но това не намалява ефекта от високотехнологичното шоу.
Дори само с тази екстра BMW дава ясен знак към претенциозната клиентела, че предлага нещо изцяло ново. Комфортът, мощните двигатели, многобройните системи за сигурност и водещите технически показатели за сигурност са нещо много хубаво, но не са достатъчни за задоволяване на капризите на модерните купувачи. Серия 7 ги изкушава с хайтек иновации, които конкуренцията (засега) не притежава. А на борда на “бавареца” присъстват в изобилие.
Например управлението с жестове. Новата “седмица” е първият автомобил, в който с едно махване на пръста променяш силата на звука или приемаш и отхвърляш телефонни обаждания. Над пътниците отзад се намира цяло звездно небе с интегрирани LED светлинки в панорамния покрив. Пътят отпред се осветява с лазерни фарове, които подобряват и увеличават двойно видимостта на разстояние от 300 до 600 м. До мястото на водача има специално отделение на централната конзола, където смартфонът се зарежда индукционно (без свързване на кабел). Благодарение на завиващите задни колела дори дългата база (5,24 м вместо стандартната 5,10 м) е удивително повратлива и маневрена. В удължения вариант задната седалка е превърната в ложа с две масажни кресла, които се командват от таблет. Пасажерите тънат в лукс и разкош, на качване минават по светлинен “червен килим”, който колата прожектира върху тротоара. За първи път масажната функция на отопляемите и вентилирани кресла е разширена със специална програма за активна тренировка на пътниците с цел възстановяване по време на движение. Опцията Executive Lounge Seating позволява директорското място отзад вдясно да се трансформира в цял кабинет, тъй като предната седалка се изтегля допълнително с 90 см напред, а от облегалката й излиза електрическа опора за краката. Това позволява на началника да се изтегне комфортно почти в легнало положение. В задната конзола той има на разположение сгъваема масичка, поставка за напитки, игрална конзола и 7-инчов таблет за сърфиране и за командване на останалите функции.
Освен на всички тези глезотии пътуващите се наслаждават на перфектна шумоизолация и безупречно пътно поведение благодарение на въздушното окачване с автоматична промяна на настройките. Електронни асистенти се грижат за поддържането на курса в избраната лента, в задръстване лимузината тръгва и спира сама, а активният автопилот се съобразява не само с условията на пътя, но и с ограниченията на скоростта. Благодарение на новата система за наблюдение водачът получава на контролния дисплей изглед от птичи поглед и триизмерно изображение.
Като всеки “баварец” и новата Серия 7 разчита на мощни и икономични двигатели. Бензиновият V8 в 750Li xDrive разполага с 450 коня и ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди, като гори средно 8,5 л. Двойно по-малко (4,8 л) харчи трилитровият дизел с 265 коня, които показват огромна работливост заради високия въртящ момент от 620 Nm. Задвижването на четирите колела и 8-степенният автоматик са серийни. През 2016-а ще излезе и Plug-In хибрид с 326 коня, а в някой момент ще се появи и 12-цилиндрова версия. Благодарение на иновативната конструкция на каросерията, която е “сандвич” от алуминий, стомана, магнезий и карбон, теглото на автомобила е намалено, а това подобрява динамиката и ефикасността. С такива технологични революции инженерите от Мюнхен създадоха най-доброто BMW досега.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили