Дневният хороскоп на Алена за четвъртък, 27.02.2020

На 27 февруари 2020 да почерпят

Украйна разследва Джо Байдън за намеса в работата на прокуратурата

Вдовицата на Енвер Ходжа почина на 99 години

Комисия от Министерство на културата обследва сградите на пл. „Тройката” в Бургас

Вдигнаха “Батмобил“ с паяк в Москва (ВИДЕО)

Гръцки острови на бунт срещу мигранти Недоволство от строителството на нови лагери

Създадоха робот, който може да усеща болка Чувствителността се дължи на синтетична кожа със сензори

Вижте какво ще решава Министерски съвет утре, 27 февруари 2020 г.

Италианец е приет с температура в габровската болница Резултатите от теста за коронавирус ще излязат след два дни

ООН разтревожена заради безпрецедентната инвазия на скакалци в Африка

Втори починал от коронавируса във Франция

Насила отпуск за карантина – незаконен

Осигуровки за фермер, който е и едноличен търговец

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 27 февруари 2020

Най-малките летища, автор Норман Фостър

За сър Норман Фостър казват, че е архитект, изкушен от новите технологии, въпреки че е на 80 г. Британецът, който е получил всички най-големи награди в своята област, го доказва с последните си проекти определено хвърляйки ръкавица на по-младите колеги. Той е създавал великолепни сгради, но също е проектирал коли без водач, материали, които съхраняват енергия, и др. с идеята, че бъдещето се гради веднага.

Затова какво по-логично именно “Фостър и партнърс” да проектират първите в света най-малки летища – за дронове. Предвижда се те да заработят до 2020 г. в африканската страна Руанда. Създадени във взаимодействие с Федералното политехническо училище в Лозана и Импириъл колидж в Лондон, летищата ще имат ясно изразена социална функция. Мисията им ще е да пренасят медицински консумативи, лекарства, ваксини, резервни части и други до труднодостъпни места в Африка. Защото нормалните пътища на континента са твърде малко, а голяма част от населението живее в затънтени места.

Предвижда се всяко летище да оперира с по два вида дронове – тези от Червената линия ще носят товари до 10 кг на разстояние до 50 км, а тези от Синята – до 100 кг на до 100 км. Летищата ще са и складове за материалите, пощенски служби, ще имат и други социални функции. Реализацията на проекта ще покрие 44% от населението на Руанда, а при успех идеята може да бъде разширена и за други страни в Африка.

И понеже говорим за стремежа на Фостър към иновации, не бива да пропускаме ежегодната награда, която ателието дава за постижения в съхраняването на енергия. Тази година призът е за сградата, в която е централата на фирма Cavigelli Ingenieure AG в Иланц, Швейцария. Благодарение на фотоволтаична система и смарт дизайн и технологии, включително изолация, дебела 50 см, сградата произвежда 238% годишно от енергията, необходима й за осветление и отопление. Това позволява не само задоволяване на собствените нужди, но и продажба на евтина енергия.

Сливането с местния стил безспорно е една от отличителните черти на творенията на Фостър, а последният му реализиран проект затвърждава това. Става дума за новата изба за световноизвестния производител на вино “Шато Марго” край Бордо. Тя вече заработи, а дизайнът е дело на “Фостър и партнърс”. На пръв поглед нищо особено, но точно в това е изключителното постижение. С висока енергийна ефективност и съобразено с най-новите технологии зданието, пък и навесът до него, са изработени така, че да изглеждат като от времето на откриването на избата през 1816 г. През 2007 г. Норман Фостър представи лично в София проекта си “Черноморски градини”, който предвиждаше построяването на екоселище в местността Карадере.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.