Бойко Борисов пристигна в Лондон за инвестиционния форум за Западните Балкани

Златна мечка и за родното кино от Берлин (ОБЗОР) В “Не ме докосвай” една от главните роли се изпълнява от Ирмена Чичикова, а копродуцент е Мартичка Божилова

Георги Първанов: Едно разследване на сделката с ЧЕЗ би дало повече информация

Премиерът Бойко Борисов с 10-годишна прогноза: Балканите ще са най-хубавото място за живеене Проекти за 30 млрд. евро ще променят региона, каза министър-председателят

109 банди разбити при акции на ГДБОП 860 обвинения след разследвания на антимафиотите

НС да даде зелена светлина за „Белене“ Партиите употребили за политически цели референдума за нова атомна централа

Съдът остави за постоянно в ареста съпрузите, обвинени за убийството в столичния квартал “Люлин”

Вижте акцентите от броя на “Труд” в понеделник, 26 февруари 2018

Русенец създаде една от най-бързо развиващите се компании в Силициевата долина

Двуметрови преспи блокират страната Комбинацията със студения арктичен въздух, който се спуска към Балканите от север, създават опасна обстановка на пътищата

Земетресение с магнитуд 5,5 по Рихтер край бреговете на Япония

Бандити няма, но ги хващат

Фънки и Хилда Казасян жури в „Като две капки вода“

„Юнайтед“ би „Челси“, Жозе не трепна

Мария и Мегз заровиха томахавките След като получи приза за Попфолк идол на годината, Фики се прибра да отпразнува изписването на първородния му син

С Volkswagen ван минаваш 1000 км на метан

Георги Луканов

Изцяло новото поколение Volkswagen Caddy освен с икономичните си дизелови и бензинови модификации отново идва и с едно доста интересно за българския пазар предложение. Това е модификацията за нормалната версия и Caddy Maxi, маркирана с буквичките TGI, които разбирачите веднага разчитат. Става въпрос за един „работнически“ или пътен вариант на популярния лекотоварен модел, който фабрично работи на природен газ (метан). Сега метановият ван Volswagen Caddy с лекота изминава при по-дългата версия над 1000 км само с едно зареждане на бутилките, които елегантно са пъхнати под пода на возилото и въобще не бъркат шофьора и возещите се.

Въпросните 1000 км може да се изминат с удължения Caddy Maxi CNG, след като новото поколение на германската „баничарка“ е с още повече намален разход на метан от предишното поколение – до 1,7 кг на 100 км по-малко изразходване на природен газ. Всичко това води до средна комбинирана консумация на гориво в метановите версии на 4,1 л на сто при комбинарано каране.

При Caddy Maxi обемът на бутилките с природен газ е 37 килограма, а на бензиновия – около 13 литра. Това означава, че при цена на метана 1,50 лв на килограм и на бензин А95 около 2,10 лв., въпросните поне 1000 км може да изминете, като платите 55,50 лева за природен газ и още 27,30 лв. за бензина, или общо за 82,80 лв. Ще ви бъде още по-евтино, ако не използвате бензиновия резервоар и запазите въпросните 13 литра, като по този начин само на природен газ бихте изминали 700 км за 55,50 лева. Още по-простите сметки показват, че ако решите да изминете 700-те километра с дизелова версия, да приемем дори и най-икономичната модификация с комбиниран разход на нафта 6,2 л на 100 км, ще ви струва по средни цени на бензиностанциите в България 2,11 литър дизел общо този преход 91,60 лв. Така според грубите „кръчмарски“ сметки, направени по време на тестовете на лекотоварната гама на германците от София до Правец, може да спестите с метановия ван ако не половината пари за гориво, то поне 35-40 процента в сравнение с нафтовите модификации.

Още за Volkswagen – само в новия брой на списание “Авто Труд”

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.