Георги Мараджиев подаде оставка като областен координатор на ГЕРБ в Пловдивско

Галена с разкошно тържество за 3-ия рожден ден на сина си

Руското разузнаване: Не сме искали освобождаването на Божков

РИОСВ – Пловдив даде 1 месец на общините да почистят речните корита от боклуци

Иззеха 750 000 къса контрабандни цигари в Плевен

Над 1 кг хероин и боеприпаси откриха в Пловдивско, арестувани са мъж и жена

Преслава пропя на турски (ВИДЕО)

Отложиха делото за мярката на Миню Стайков, бил в болница

Новата Конституция на Русия може да забрани на министрите да имат банкови сметки в чужбина

Осъдиха бракониер, помлял с камъни кола на ловен шеф

Диляна Попова знае как да съблазнява (СНИМКА)

Дилър бяга с мръсна газ, спипаха го Полицейско куче надушило дрогата

Един загинал при масова стрелба в търговски център в Банкок

Пиян шофьор помете каруца, трима са в болница

Съветниците от Банско ще даряват лични пари за нуждаещи се на всяка сесия

С Volkswagen ван минаваш 1000 км на метан

Георги Луканов

Изцяло новото поколение Volkswagen Caddy освен с икономичните си дизелови и бензинови модификации отново идва и с едно доста интересно за българския пазар предложение. Това е модификацията за нормалната версия и Caddy Maxi, маркирана с буквичките TGI, които разбирачите веднага разчитат. Става въпрос за един „работнически“ или пътен вариант на популярния лекотоварен модел, който фабрично работи на природен газ (метан). Сега метановият ван Volswagen Caddy с лекота изминава при по-дългата версия над 1000 км само с едно зареждане на бутилките, които елегантно са пъхнати под пода на возилото и въобще не бъркат шофьора и возещите се.

Въпросните 1000 км може да се изминат с удължения Caddy Maxi CNG, след като новото поколение на германската „баничарка“ е с още повече намален разход на метан от предишното поколение – до 1,7 кг на 100 км по-малко изразходване на природен газ. Всичко това води до средна комбинирана консумация на гориво в метановите версии на 4,1 л на сто при комбинарано каране.

При Caddy Maxi обемът на бутилките с природен газ е 37 килограма, а на бензиновия – около 13 литра. Това означава, че при цена на метана 1,50 лв на килограм и на бензин А95 около 2,10 лв., въпросните поне 1000 км може да изминете, като платите 55,50 лева за природен газ и още 27,30 лв. за бензина, или общо за 82,80 лв. Ще ви бъде още по-евтино, ако не използвате бензиновия резервоар и запазите въпросните 13 литра, като по този начин само на природен газ бихте изминали 700 км за 55,50 лева. Още по-простите сметки показват, че ако решите да изминете 700-те километра с дизелова версия, да приемем дори и най-икономичната модификация с комбиниран разход на нафта 6,2 л на 100 км, ще ви струва по средни цени на бензиностанциите в България 2,11 литър дизел общо този преход 91,60 лв. Така според грубите „кръчмарски“ сметки, направени по време на тестовете на лекотоварната гама на германците от София до Правец, може да спестите с метановия ван ако не половината пари за гориво, то поне 35-40 процента в сравнение с нафтовите модификации.

Още за Volkswagen – само в новия брой на списание „Авто Труд“

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.