Александър Ваклин е изнудваният бизнесмен от Иванчева Предприемачът работи с английски партньори

Мобилни полицейски екипи ще решават проблеми в малките населени места в Търновско Проведени са 34 срещи в областта

Показват карикатури на Тодор Живков, дело на Тодор Цонев Изложбата се открива на 26 април в Музея на хумора и сатирата в Габрово

Валентин Радев отива на крака при ранената полицайка: Още търсим кой е хвърлил бомбичката

Остават още 25 процента от работата по Брекзит, заяви Мишел Барние

Румен Радев: Унижението не е най-добрият начин да се борим с корупцията Трябва да изпълняваме нашите ангажименти, а не само да рецитираме за „евроатлантически ценности”, заяви президентът в Монтана

11% ръст на приходите от международен туризъм в зимния сезон

Вицепрезидентът: Войната между институциите не е довела до нищо добро

Доживотен затвор за мъж, убил с нож свой познат

Арестуваните полицаи в Раковски изнудвали търговец на незаконни цигари за 20 000 лв.

Краят на една ера! Венгер: Напускам “Арсенал”

Благотворителна фотоизложба “Търсената Америка” събира средства за лечение на малката Сияна

Крум Зарков: Изказването на Цветанов е поредното упражнение в политическо интригантство

Турски ТИР се обърна на “Тракия”, двама са ранени

Опашка от ценители в Люксембург заради изложба на Вежди Рашидов

Новооткрити лунни кратери озадачават учените

Новооткрити лунни кратери предполагат, че астероидите, които са се удряли в Луната в миналото са съвсем различни от тези, които в момента съставляват астероидния пояс, посочват учени, цитирани от Space.

Подреждането на този астероиден пъзел може да даде информация за това, дали младата Земя е била обитаема.

Изследователите смятат, че Земята, Луната и други небесни тела във вътрешната Слънчева система са били обстрелвани от астероиди и комети по време на ера на масирана астероидна бомбардировка преди около 4.1 и 3.8 милиарда години. Множеството гигантски, заоблени кратери, познати като лунни басейни, които бележат повърхността на естествения ни спътник, са мълчаливи свидетели на тези бурни времена.

Въпреки че голяма част от лунните басейни са видими с просто око, точният им брой, размер и произход все още е неясен. Лунните басейни се изследват трудно, тъй като детайлите често са прикрити от разрушителните ефекти на по-късни сблъсъци и вулканични изригвания. За да научат повече за басейните, учените са използвали данни, събрани от двойка космически апарати на Националната космическа агенция на САЩ (NASA), орбитиращи около Луната.

На базата на минималните промени в разстоянието между сондите, причинени от гравитационното привличане на скални купчини, изследвателите са проучили структурата и състава на Луната в безпрецедентни детайли.

Анализирайки данните от космическите сонди, екипът е открил непознати до момента за науката кратери. Откритието потвърждава предположението, че астероидите, които са бомбардирали Земята в древността са различни от космическите скали, които наблюдаваме днес в астероидния пояс между Марс и Юпитер.