Харчим 275 лв. на човек за празниците Цените са със 7-11 на сто по-високи спрямо миналата година

Труд Уикенд – един вестник за два дни

Откриха жив бедстващия в Пирин младеж

„Пепеляшка“ оживя във фоайето на Община Благоевград по време на „Часът на приказния разказвач“

Макрон: ЕС може да „изясни“ споразумението за Брекзит, но няма да го предоговаря

Сърбия обмисля отговор на решението на Прищина да създаде косовска армия

Ректорът на СУ: „Лозенец“ не е правителствена болница, мнозинството от пациентите ѝ са обикновени граждани

Руски боен кораб мина през Босфора на път към Средиземно море

Централната софийска баня не може да е спа център, дебитът на водата е недостатъчен

Стандартът ни на живот 50% от този на французите

Русия поиска мисията на ООН да разпусне армията на Косово

УНСС стартира изграждането на модерен научен комплекс

Очите на Самуил пак ще светят Бизнесменът Красимир Дачев ще финансира ремонта

Петя Аврамова: До 2024 г. трябва да имаме цялостна магистрала от София до Варна

Планински спасители търсят ентусиаста, тръгнал на поход в Пирин без вода и храна

Новооткрити лунни кратери озадачават учените

Новооткрити лунни кратери предполагат, че астероидите, които са се удряли в Луната в миналото са съвсем различни от тези, които в момента съставляват астероидния пояс, посочват учени, цитирани от Space.

Подреждането на този астероиден пъзел може да даде информация за това, дали младата Земя е била обитаема.

Изследователите смятат, че Земята, Луната и други небесни тела във вътрешната Слънчева система са били обстрелвани от астероиди и комети по време на ера на масирана астероидна бомбардировка преди около 4.1 и 3.8 милиарда години. Множеството гигантски, заоблени кратери, познати като лунни басейни, които бележат повърхността на естествения ни спътник, са мълчаливи свидетели на тези бурни времена.

Въпреки че голяма част от лунните басейни са видими с просто око, точният им брой, размер и произход все още е неясен. Лунните басейни се изследват трудно, тъй като детайлите често са прикрити от разрушителните ефекти на по-късни сблъсъци и вулканични изригвания. За да научат повече за басейните, учените са използвали данни, събрани от двойка космически апарати на Националната космическа агенция на САЩ (NASA), орбитиращи около Луната.

На базата на минималните промени в разстоянието между сондите, причинени от гравитационното привличане на скални купчини, изследвателите са проучили структурата и състава на Луната в безпрецедентни детайли.

Анализирайки данните от космическите сонди, екипът е открил непознати до момента за науката кратери. Откритието потвърждава предположението, че астероидите, които са бомбардирали Земята в древността са различни от космическите скали, които наблюдаваме днес в астероидния пояс между Марс и Юпитер.