УНИЦЕФ: Едно от всяко седмо дете в света не е ваксинирано

Репортери без граници: Омразата към журналистите, която се засилва в Европа и САЩ, е заплаха за демокрациите

Евростат: Всеки трети българин живее в сериозен риск от бедност

Тръмп нарече Ким Чен-ун „много отворен“ и „много почтен“ човек

Най-малко 10 загинали при пожар в нелегален нефтен кладенец в Индонезия

Мач на кило кръв и метър кожа

“Левски” без загуба вече 21 години

Царица Елеонора се поболява на фронта Дължим спасяването на Боянската църква на втората съпруга на Фердинанд

На 25 април 2018 да почерпят

Д-р ист. Николай Панайотов: Притежаваме единствената в света колекция от ритуални ножове за обрязване Откритият във Варненския халколитен некропол „златен фалос“ всъщност е предпазител /превръзка/ след обрязването

Пускат ток на най-богатите Електрическото „сърце” на най-луксозния SUV издържа 50 километра

Германският министър на външните работи нарече Асад “безчовечен” в реч в ООН

Полицията спря шествията на феновете

Тома Биков: ГЕРБ не се страхува от президента

Ген. Румен Миланов: Колкото по-шумен е един арест, толкова повече грешки се допускат

Учени разработиха най-малката подводница в света с размерите на молекула

Изследователи от Университета Райс в Хюстън са разработили най-малката подводница. Тя е толкова малка, че може да плува в кръвния ни поток, пише Tech Times, цитиран от “Фокус”.

Невероятно бързата машина е с размера на 244 атома и може да се придвижва през течност, чиито молекули са с приблизително същия размер.

“Тя прилича на човек, който преминава през баскетболно игрище с 1000 души, които хвърлят баскетболни по него,” казва Джеймс Тур, преподавател в Райс. “Това са най-бързо движещите се молекули, наблюдавани някога в разтвор.”

Подводницата е в състояние да се движи с една трета от обичайната за жаба скорост. Благодарение на размера и скоростта си, миниатюрното устройство би могло да извърши чудеса за медицината. Създателите на подводницата се надяват тя да пренася лекарства в човешкото тяло.

Микроскопичната машина се задвижва чрез ултравиолетова светлина, която променя по химичен път връзките, които държат “моторите” към корпуса. Промяната на връзките задвижва “мотора” с четвърт оборот. Устройството редува състояние на покой и въртене. Процесът продължава, докато е налице въздействие с ултравиолетова светлина. Методът на задвижване е взаимстван от бактерията камшиче.

Едно от предизвикателствата пред технологията е да се намерят приложения, при които излагането на човешкото тяло на ултравиолетова светлина би било безопасно. Изследването е публикувано в журнала Nano Letters на Американското химическо общество.